כוחות גיבוי גדולים הוזעקו היום (חמישי) לחוף שמן בעקבות שריפה ענק במפעל שמן סמוך לכניסה הצפונית לנמל.
מדובר באירוע בקנה מידה גדול מאוד בפיקוד של מפקד תחנת חיפה, טפסר חזי לוי, ובסיוע של כוחות כיבוי ממחוזות מרכז וצפון שבדרכם למקום. כרגע פועלים 18 רכבי כיבוי וסולמות גבהים, האירוע מחולק לשתי גזרות עבודה.
בוצע פינוי למפעלים שבסמוך למפעל שמן וכן לוחם אש נפגע קל ופונה לקבלת טיפול רפואי.
3 צפייה בגלריה
צילום: איחוד הצלה.
צילום: איחוד הצלה.
צילום: איחוד הצלה.
כוחות מתחנת חיפה פועלים במקום ובדרך כוחות סיוע מתחנות זבולון וחדרה. במקום בוער מחסן עם 80 טונות של שמן. לוחמי האש מתחילים בכיבוי האש.
3 צפייה בגלריה
צילום: איחוד הצלה
צילום: איחוד הצלה
צילום: איחוד הצלה
הצוותים מדווחים על קרינת חום חזקה מאוד עם מעורבות אזבסט. לוחם אש נכווה ברגליו בצורה קלה מאוד ופונה לטיפול בבית חולים.
שלומי פדר, מתנדב איחוד הצלה בגזרת השריפה בחוף שמן: "הוזעקנו לשריפת ענק באחד המפעלים בחוף שמן. כרגע שומרים על מרחק בטיחות וצוותים גדולים של כיבוי פועלים במקום.
"מבקשים מסקרנים ואזרחים לא להתקרב לאזור עקב חשש לשאיפות עשן רעיל. מומלץ בשלב זה מתושבי האזור לסגור חלונות עקב העשן הסמיך".
המשטרה מבצעת חסימות באזור כך שאין להגיע לאזור חוף שמן.
3 צפייה בגלריה
צילום: כיבוי אש מחוז חוף
צילום: כיבוי אש מחוז חוף
צילום: כיבוי אש מחוז חוף
מפקד תחנת חיפה, טפסר משנה חזי לוי: "השריפה פרצה במפעל בסביבות השעה 14:00 בצהריים במחסן שהיו בו משטחי שמן לבישול, מסיבה שעדיין לא ברורה. עיקר המשימות שלנו עכשיו זה להגן על שלושה מחסנים שמלאים בכמות גדולה של סחורה. העבודה היא מאוד ארוכה ותיקח כמה שעות".
עו"ד שרית גולן, יו"ר איגוד ערים להגנת הסביבה מפרץ חיפה, הנחתה את צוותי מחלקת אויר וצוותי מחלקת חומ"ס לצאת לשטח ולבדוק את הנתונים ולבחון את ההשפעות הסביבתיות והבטיחותיות.
הנתונים ייבדקו גם בשטח וגם בתחנות הניטור. עידכונים יועברו בהמשך.
הסדרי תנועה בעקבות שריפה במפעל בחיפה: נחסם לתנועה כביש 22 ממחלף חירם לכיוון רחוב אופיר בחיפה. ציבור הנהגים מתבקש להשתמש בדרכים חלופיות ולהישמע להנחיות ולהכוונות התנועה.
מחברת שמן נמסר: ״השריפה פרצה במחסן של סחורה ארוזה. השריפה מטופלת על ידי לוחמי האש ברגעים אלו. לשמחתנו, אין חשש לנפגעים ולחיי אדם״.