תלמידי בית הספר 'נעים הליכות' בחינוך הממלכתי חרדי בעפולה לא פתחו כראוי את שנת הלימודים. מדובר בבית ספר בו לומדים 130 לתלמידים מכיתה א' עד ח'. רבים מההורים השאירו את ילדיהם בבית.
1 צפייה בגלריה
ההורים בהפגנה (צילום: אלבום פרטי)
ההורים בהפגנה (צילום: אלבום פרטי)
ההורים בהפגנה (צילום: אלבום פרטי)
הורי התלמידים במקום להתייצב בבית הספר וללות את ילדיהם ליום הראשון קיימו הפגנת מחאה בכניסה לבניין העירייה ברחוב יהושע חנקין. ההורים קובלים על כך שבית הספר בגבעת המורה 'עמל' לשעבר שהעירייה הקצתה להם, אינו מוכן וראוי לחינוך תלמידים. כידוע, עיריית עפולה העבירה אתבית הספר 'נעים הליכות' ממשכנו המסודר והמאורגן אל מבנה בית ספר 'עמל' לשעבר
"אין בכיתות מזגנים, לוחות קיר, וחסר ריהוט בכיתות. הוא אינו ראוי ללימודים", התלוננו ההורים, "העירייה לא פעלה להשלים את החסר, וזאת לאחר שחלק אחר באותו בית ספר שהוקצה לתלמידים מזרם חרדי אחר, יש את כל הדרוש ואף למעלה מכך".
לטענת ההורים קיימת במרקה הזה אפלייה מכוונת, לכאורה, על רקע פוליטי.
מעיריית עפולה נמסר בתגובה: "עיריית עפולה פותחת הבוקר בגאווה ובשמחה 156 מוסדות חינוך בעיר. ילדי בית הספר נעים הליכות למדו בשנים האחרונות בתוך בריכה. ראש העיר העביר אותם למבנה של בית ספר עמל, ששירת מאות ואלפי ילדים, לאחר שיפוץ משמעותי. בית הספר נפתח הבוקר והגיעו תלמידים ללמוד בו אך כאשר המנהל לא מגיע לבית הספר ביום הראשון ללימודים אז מי עושה פוליטיקה?".
גורם בכיר בעירייה מסר כי אם כבר דנים בבית הספר הזה אז זה הזמן לגלות כי בבית הספר הזה הושקעו תקציבים רבים אך כשיש מי שעושה פוליטיקה בהנהלת בית הספר אז לא פלא שההורים והילדים הופכים לכלי בידיו.