מיטל אהרון, פקחית רשות הטבע והגנים ומנהלת הגן הלאומי ציפורי זיהתה היום בבוקר (שבת) בדרכה לעבודה יחד עם צוות האתר של ציפורי על כביש 77, אוח עיטי שמצוי על הקרקע ומתקשה במעופו.
2 צפייה בגלריה
מיטל אהרון והעוף הדורס (צילום: דוברות המשטרה)
מיטל אהרון והעוף הדורס (צילום: דוברות המשטרה)
מיטל אהרון והעוף הדורס (צילום: דוברות המשטרה)
מהמשטרה ומרט"ג נמסר כי אהרון עצרה בצד את רכבה כדי להמשיך לצפות בו וזיהתה שהוא מצוי במצוקה. אהרון יצרה מיד קשר עם תחנת משטרת כנא כדי לסייע לה לעצור ולהכווין את התנועה בסמוך כדי שיהיה אפשר לתפוס את האוח בבטחה, לבדוק אותו להעבירו לטיפול.
עם הקריאה הגיעו למקום שוטרי משטרת ישראל מתחנת כנא שעצרו את התנועה בכביש וכולם יחד, צוות אתר של הגן הלאומי ציפורי ביניהם איברהים היב, וזאב פרוגרניצני , שוטרי משטרת ישראל וגם אזרח איכפתי מרומת היב בשם מוסא פאלח והחלו במאמצים לתפוס את האוח על מנת לבדוק אותו ולסייע.
2 צפייה בגלריה
השוטרים והאזרח שסייעו להצלתו (צילום: דוברות המשטרה)
השוטרים והאזרח שסייעו להצלתו (צילום: דוברות המשטרה)
השוטרים והאזרח שסייעו להצלתו (צילום: דוברות המשטרה)
מהמשטרה ומרט"ג נמסר כי כעבור מספר דקות צלחו הניסיונות והאוח נתפס בשלום. מזיהוי ראשוני בשטח עלה כי כנף ימין שלו נשברה ועל כן יועבר לבית החולים לחיות בר של רשות הטבע והגנים והספארי ברמת גן. שם יעבור בדיקה מקיפה ויטופל עד שיוכל לשוב חזרה לטבע.
האוח העיטי הוא מין אוח שתפוצתו העיקרית היא באירופה ובאסיה והוא דורס הלילה הגדול ביותר בישראל. כמו מרבית העופות הדורסים הגורמים המאיימים על אוכלוסייתו הם התחשמלויות, הרעלות, ציד וחמיסת קינים, הרס ושינוי בתי הגידול. מזונו של האוח מגוון ואינו בוחל כמעט בשום טרף. בין היתר הוא צד ארנבים, צבים, עופות קטנים וקיפודים.
ברשות הטבע והגנים קוראים לציבור לדווח להם באמצעות מוקד רשות הטבע והגנים שמספרו 3639* על כל חיית בר שנמצאת פצועה או שרויה במצוקה על מנת שניתן יהיה לסייע לה. במסגרת זאת רשות הטבע והגנים מפעילה יחד עם מערך מתנדבים ארצי את החי-בולנס, המסייע בהעברת חיות בר פצועות לבית החולים לחיות בר ומשם אחרי טיפול ושיקום חזרה לשחרור לטבע.
מיטל אהרון מרשות הטבע והגנים מציינת כי "שיתוף הפעולה בין משטרת ישראל צוות עובדי הגן הלאומי ציפורי והאזרח מוסא, הוביל ללכידה מהירה ובטוחה של האוח ובכך תיתאפשר החלמתו וחזרתו בשלום אל הטבע לאחר בדיקה וטיפול מתאים".