הצלחה גדולה לפסטיבל הכדורים הפורחים הבינלאומי בגלבוע, שהתקיים בפעם העשירית. מארגני האירוע מדווחים על כ-6,000 איש שהגיעו ליהנות ממגוון עצום של כדורים פורחים. עשרות כדורים פורחים מכל רחבי העולם, בשלל צורות וגוונים, מילאו הבוקר את שמי הגלבוע והרחיבו את ליבם של אלפי המשתתפים בפסטיבל הייחודי, המתקיים כאמור זו השנה העשירית במעיין חרוד.
מארגני האירוע עשו כבוד ליוזם ומייסד הפסטיבל מנהל מחלקת הספורט לשעבר בגלבוע, שלומי אייל ז"ל, שהלך לעולמו לפני כמה חודשים. מנחה האירוע, עמי כברי, אמר את הדברים הבאים בהתרגשות: "אנשים יקרים, לפני שיחל ממש מופע ההטסה, אני רוצה לבקש את תשומת הלב וההקשבה שלכם לטובת מחווה שאנו עושים, בהתרגשות ובכאב, לזכרו של אדם יקר שכולנו זכינו לעבוד איתו. חבר וספורטאי שהוביל במשך שנים את פסטיבל הכדורים הפורחים והשנה אנחנו כולנו חסרים אותו כל כך. בשעה ש-16 הכדורים יעטרו את שמי הגלבוע, אנחנו מבקשים להקדיש את המטס הזה לזכרו של שלומי אייל ז"ל, עובד יקר שהלך מאיתנו השנה".
כברי הוסיף ואמר: "שלומי היה ספורטאי מחונן, איש משפחה למופת ואיש ארגון שניהל את המחלקה לספורט רב-תחומי בגלבוע. שלומי אייל ז"ל היה המנוע העיקרי מאחורי הפסטיבל בעשור האחרון. בהובלתו, יוזמתו והפקתו הפך הפסטיבל לשם דבר בארץ. בטרם יעלו הכדורים הפורחים לאוויר, נשחרר לשמיים בלוני הליום לבנים, כביטוי לחסרונו, וכמחווה להערכתנו לשלומי. תהיה זו דרכנו, חבריו ועמיתיו להפקת הפסטיבל, להוקיר את זכרו".
ראש המועצה האזורית הגלבוע עובד נור ברך את המשתתפים ושמח על הצלחת האירוע. "עשור שאנו מכוונים גבוה. הפסטיבל הוא חוויה ייחודית המהווה כשיא לפעילות האתגרית בגלבוע, ופיתוח תרבות ותיירות אקסטרים", אמר נור, "אנו גאים במיוחד מהמסורת שנוצרה בעקבות פעילותנו, כאשר שנה אחר שנה אנו פוגשים קהל רב החוזר לגלבוע לחוות וליהנות ממפגן אווירי יוצא מן הכלל. גם הטייסים הרבים שמגיעים מכל העולם מהווים שגרירים נהדרים לישראל כשהם חוזרים לארצם ומשתתפים בחוויה הייחודית והמרגשת בגלבוע".