ביהמ"ש בנצרת קבע שהחלטת עיריית עפולה נגד ההפרדה בהופעה מבוטלת, והוא החזיר לה את שיקול הדעת איך לקיים את ההופעה.
1 צפייה בגלריה
צילום: אלבום פרטי
צילום: אלבום פרטי
צילום: אלבום פרטי
"אני מורה על בטלות החלטת העירייה, אשר הסכימה לביטול ההפרדה 18 המגדרית באירוע, ומורה על החזרת העניין לבחינתה של העירייה ולקבלת החלטה מושכלת בנדון", כתב השופט עאטף עיילבוני בפסק הדין.
גורם בעיריית עפולה מסר כי האירוע יתקיים בהפרדה מלאה. כמו כן נמסר כי ראש העיר אבי אלקבץ והשר אריה דרעי שוחחו בנושא וסיכמו כי האירוע יתקיים כפי שתוכנן בהתחלה בהפרדה מלאה ובמחיצה על פי כללי ההלכה.
מעיריית עפולה נמסר: "עיריית עפולה מברכת על החלטת בית המשפט המחוזי בנצרת. לאחר דיון אותו קיים ראש העיר אבי אלקבץ וגורמי המקצוע הוחלט כי האירוע יתקיים בהפרדה על פי המלצת השופט. ראש העיר אבי אלקבץ מודה לכל השותפים למאבק ובינהם השר אריה דרעי וח"כ משה ארבל וחוזר על עמדתו כי למגזר החרדי מגיע להנות מאירוע תרבותי על פי אמונתו. אלקבץ הוסיף כי הוא קורא לכולם לנהוג בסובלנות וסבלנות ולהרבות באהבת חינם איש לרעהו".
מתנועת ש"ס נמסר בהתגובה: "השכל הישר ניצח היום בבית המשפט. נאבקנו והצלחנו להבטיח שכל אדם יוכל לחיות על פי אמונתו ואורח חייו וללא כפיה כלשהי. אנו גאים ושמחים על כך שהובלנו את הדרך של אחדות וחיים ביחד ושל התחשבות הדדית בין כל הציבורים ולא של שיסוי ציבור בציבור. האירוע הערב בעפולה הוא אחד מיני מאות אירועים לכלל האוכלוסיות המתקיימים בתקופה זו ביוזמת משרד הנגב והגליל בראשות השר דרעי, במטרה להעניק תנופה ואיכות חיים לתושבי הנגב והגליל והפריפריה. ש"ס תמשיך בעשייה החברתית הענפה שלה, בדגש על אפליה מתקנת לאוכלוסיות המוחלשות ובקידום תכנית "חיים בכבוד" למען משתכרי שכר המינימום ותושבי השכונות".
יו"ר ש"ס השר אריה דרעי יגיע לאירוע והוא צפוי לשאת דברים.