שדולת הנשים בישראל הגישה עתירה נגד קיום אירוע בפארק העירוני בעפולה, שאמור להתקיים ביום רביעי הקרוב בהפרדה מלאה בין גברים לנשים. בית המשפט המחוזי קיבל את העתירה נגד עיריית עפולה שלא לאפשר קיום אירוע מוזיקלי בהפרדה מגדרית בעיר.
1 צפייה בגלריה
האמפי בפארק העירוני (צילום: אלבום פרטי)
האמפי בפארק העירוני (צילום: אלבום פרטי)
האמפי בפארק העירוני (צילום: אלבום פרטי)
האירוע מיועד בעיקרו למשפחות שומרות הלכה שמדקדקות בהחמרות ובהופעה אמורים להופיע הזמר החסידי מוטי שטיינמץ והזמר הים-תיכוני חיים ישראל.
"עשינו היום עוד צעד משמעותי כדי להבטיח את מעמדן וזכותן של נשים להיות נוכחות ושוות בכל מרחב ציבורי", הגיבה מנכ"לית שדולת הנשים מיכל גרא מרגליות, "לא ייתכן שבמרחב הציבורי ובמימון ציבורי אבא לא יוכל ללכת עם הבת שלו למתנפחים ואמא תופרד בכניסה לפארק ציבורי מהבנים שלה, כפי שהיה אמור להיות באירוע בעפולה. לכן עתרנו נגד עיריית עפולה.לא משכנו את העתירה מכיוון שהעירייה סירבה להודיע מפורשות שלא תהיה הכוונה בפועל להפרדה מגדרית באמצעות הצבת מחיצות על ידי ההפקה או צד שלישי המעורב באירוע, או הצבת שלטים המורים על הפרדה, או הפעלת מערכת כריזה בעניין והכוונת קהל על ידי צדדים שלישיים".
מפיק האירוע מנחם פרלה מחברת 'MP הפקות' מסר כי השר אריה דרעי ביקש מחבר הכנסת משה ארבל להגיש ערעור בנושא לבג"צ.
"מה שבית המשפט קבע היום זו הדרת נשים וגברים", אמר פרלה, "אנחנו רוצים לבוא וליהנות מאירוע שמותאם לציבור החרדי שהולך לפי ההלכה ולפי אורחות חייו ולא ביקשנו מאף אחד שלא רוצה להשתתף להגיע ואנחנו לא באים להפריע למישהו. אנחנו עושים את זה באמפי בלבד. אנחנו לא מפריעים לציבור הכללי שמגיע לפארק. אנחנו מבינים את הזעם בציבור הדתי והכללי נגד ההתערבות של בית המשפט בעניינים שהוא לא מבין אותם. אם יהיה אירוע ביום העצמאות ויסגרו את כל הפארק - הציבור החרדי-והדתי לא יתלונן למה עשו את זה".
לדבריו של פרלה הוא לא תולה תקוות גדולות בערעור: "מה שקרה פה זו רדיפה וכפייה חילונית. מחר רשת שחקים בעפולה תכנס ישיבה ותחליט אם לקיים את האירוע. אני יכול להגיד שכבר אלפי כרטיסים נמכרו".
מעיריית עפולה נמסר בתגובה: "מתוך 360 אירועי קיץ שקיימה הרשות היא ביקשה להפיק אירוע מרכזי ענק לציבור החרדי שיחגוג וייהנה לפי מנהגיו. צר לנו שלא התאפשר. נכבד את החלטת בית המשפט".
החלטת בית המשפט עוררה סערה פוליטית. חבר הכנסת יאיר לפיד כתב בחשבון הטויטר שלו: "מחזק את החלטת השופטים בבית המשפט המחוזי בנצרת על איסור הפרדה מגדרית באירוע ציבורי. נמשיך להלחם על מדינה יהודית, דמוקרטית וליברלית. כאן זה לא איראן".
דבריו של ח"כ לפיד עוררו תגובות נזעמות מצד חברי הכנסת החרדים. ח"כ משה גפני הגחב ואמר על לפיד: "הוא רשע מרושע שלא מפריע לו שילדים וילדות חרדיים לא יהיה להם אפילו אירוע אחד, מתוך מאות אירועים. אנו זוכרים את הרשעות הזאת ומציעים לו לא לדחוף את האף במקומות שהוא לא מבין".