הפרויקט הראשון שהשיק ראש העיר, רונן פלוט, לאחר ההכרזה של משרד הפנים על שמה החדש של העיר נוף הגליל, הוא תיעוד ההיסטוריה של נצרת עילית ושימור עברה המפואר לאורך 62 שנות קיומה.
1 צפייה בגלריה
השקת התערוכה. חושפת מכתבים של בן גוריון | צילום: דוברות נוף הגליל
השקת התערוכה. חושפת מכתבים של בן גוריון | צילום: דוברות נוף הגליל
השקת התערוכה. חושפת מכתבים של בן גוריון | צילום: דוברות נוף הגליל
"בלי עבר אין עתיד", הסביר ראש העיר פלוט את יוזמתו לפתוח בבניין העירייה תצוגה היסטורית הפתוחה לקהל הרחב. "פנינו אל העתיד, אבל אנחנו משמרים את העבר ומעניקים לו את הכבוד הראוי".
פלוט ציין כי במשך כל השנים שכב החומר ההיסטורי של העיר במרתף גנזך העירייה ולא נחשף לעיני איש. "חומרים בעלי ערך היסטורי רב שכבו במגירות סגורות והעלו אבק, איש לא ראה אותם ולא ידע על קיומם", אמר.
במסגרת הפרויקט נאספו בחודשים האחרונים על ידי דוברות העירייה מאות תמונות, מסמכים ומיצגים היסטוריים שמספרים על הפרקים השונים בחיי העיר. המיצגים הוצגו בתערוכה מרהיבה בקומת מוזיאון העירייה וכל מי שמבקר בבניין מוזמן לצפות ולהתרשם.
במסגרת עבודת האיסוף הארכיוני נמצאו מכתבים אותנטיים ששלח ראש הממשלה הראשון, דוד בן גוריון, בכתב ידו. כמו כן נחשפו עלון העיר הראשון שיצא לאור ב־1958 וצילומים נדירים מביקורים שקיימו בעיר גולדה מאיר, פנחס ספיר, בן גוריון ושמעון פרס. לצד המסמכים והתמונות ההיסטוריים מוצגים בתערוכה מיצגי התעשייה המקומית ויצירות של האמן יוצא אתיופיה, יואב נגוסה.