עיר בצמיחה: 56 אלף תושבים - זה הרף שחצתה העיר עפולה מתחילת שנת 2019, כך עולה מנתוני משרד הפנים.
1 צפייה בגלריה
שכונת רובע יזרעאל (צילום: עיריית עפולה)
שכונת רובע יזרעאל (צילום: עיריית עפולה)
שכונת רובע יזרעאל (צילום: עיריית עפולה)
עוד עולה מהנתונים כי בחצי שנה האחרונה צמחה אוכלוסיית העיר ביותר מ־800 תושבים (הן ילודה והן הגירה חיובית). שכבות האוכלוסייה שרשמו את הגידול הבולט ביותר הן הגיל הרך (גילאי 5-0) שצמחו ב־3.60 אחוזים, מה שמלמד על משפחות צעירות רבות המבקשות להגדיל את הקן המשפחתי כאן וכן אוכלוסיית האזרחים הוותיקים (גילאי ומעלה), כאשר בין הגילאים 74-70 שיעור העלייה עומד על 6.24 אחוזים.
על פי הנתונים, השכונה שצומחת בקצב הכי מהיר ברחבי העיר היא רובע יזרעאל כאשר בגילאי 5-0 נרשמה עלייה של 113 ילדים בחצי השנה האחרונה - עלייה של כעשרה אחוזים. גידול נרשם גם בגילאי הביניים וגם בקרב המבוגרים המתגוררים בשכונה. שכונה נוספת שרשמה עלייה היא c1 שעלתה ב־170 תושבים חדשים.
ראש העיר אבי אלקבץ שמקפיד לעקוב אחר הנתונים מדי חודש, הנחה את מנהלי האגפים והמחלקות ללמוד ולנתח את הנתונים והמגמות ולבצע התאמות, כל בעל תפקיד בתחומו, ולהציג כבר בשבועות הקרובים תוכניות ארוכות טווח.
"ברור לכל שעפולה הינה עיר מבוקשת, הן מצד הצעירים שגדלו בה והן מבחינת משפחות וזוגות צעירים שבאים מכל הארץ שבוחרים לקבוע את ביתם בעיר שיודעת לספק עבורם איכות חיים בשילוב סביבה כפרית", התייחס אלקבץ לצמיחה הדמוגרפית של העיר.