הקלה גדולה נרשמה אצל משפחת הרמן השבוע כאשר ההליך הרפואי שעבר בנם אליה בן ה־9, כדי לתרום מח עצם לאחותו תמר בת ה־12, עבר בשלום. עכשיו במשפחה מקווים ומתפללים שההשתלה תיקלט בהצלחה.
1 צפייה בגלריה
אליה ואחותו תמר רגע לפני הניתוח | צילום: אלבום פרטי
אליה ואחותו תמר רגע לפני הניתוח | צילום: אלבום פרטי
אליה ואחותו תמר רגע לפני הניתוח | צילום: אלבום פרטי
לזוג הרמן, דוד (38) ואיריס (38) מעפולה, שמונה ילדים. הרמן עובד במשרד החינוך ומנהל את עמותת 'גרסא דינקותא'. לפני כשלושה חודשים התברר כי בתם בת ה־12 תמר חולה בלוקמיה וזקוקה לתרומת מח עצם. "בבית חולים העמק ראה משהו לא תקין בבדיקות שלה ושלחו אותנו לבדיקת מח עצם בשניידר, שם גילו שתמר חולה בלוקמיה. אמרו לנו שהיא זקוקה להשתלה וגם צריכה לעבור טיפולים כימותרפיים", משחזר האב הרב דוד הרמן את רגע הבשורה הקשה, "היה המון חוסר ודאות לגבי מה שיקרה ולאן אנחנו נכנסים. הרופאים אמרו שהמחלה התגלתה די בזמן וזה היה המזל. תמר החלה לעבור טיפולים והיתה בבידוד חודש וחצי".
הרמן אומר כי למרות תופעות הלוואי הקשות שעברו על בתם היא הצליחה לשמור על אופטימיות. "היא ילדה חיובית עם שמחת חיים. מעבר לתופעות לוואי, המחשבה על איבוד השיער היתה מאוד קשה לה. בכל זאת ילדה בגיל ההתבגרות שצריכה להתמודד עם נשירת שיער זה לא קל".
ברגע שהתבשר כי תמר תזדקק לתרומת מח עצם לקחו דגימה מהמשפחה הקרובה שבה התברר כי נמצאו שני תורמים - אחיה של תמר, אליה בן ה־9 והאח התינוק בן ה־8 חודשים, מלאכי. "בסוף נמצא שאליה מתאים יותר והוחלט שהוא יתרום לה. למרות העובדה שנמצא מתאים היה צריך לעשות בדיקות נוספות כדי לראות הם הוא באמת כשיר לתרום. שמחנו מאוד שהוא נמצא מתאים ויכול להציל אותה. הוא היה גיבור אמיתי ולא חשש. חיזקנו אותו כולנו ואמרנו לו שהוא ילד אמיץ", מספר האב.
ביום ראשון בתחילת השבוע התאשפז אליה וביום שני עבר את ההליך הרפואי לצורך מתן התרומה. "זה לא היה קל אבל ברוך השם הוא עשה את זה כמו גדול. בעוד כמה שבועות רק נוכל לדעת אם הגוף של תמר קלט את ההשתלה בהצלחה", מספר הרמן.
זה חיזק את הקשר בין האחים?
"בוודאי שהקשר מאוד מיוחד. תמר הכינה לו שי ופתק קטן כאות הוקרה על המעשה שלו. הכנו את אליה שהוא עשה את שלו ולא חשוב מה יהיו התוצאות, זה כבר לא בידיים שלו כדי שלא ייקח את זה קשה. כולם מחזקים אותו ורואים בו כגיבור".
לרב הרמן חשוב להעביר מסר וחיזוקים למשפחות אחרות שנאלצות להתמודד עם מקרים דומים. "אנחנו לא המשפחה הראשונה שזה קורה אצלה ואנחנו מצטרפים למשפחות רבות שנאלצות להתמודד מחלות כאלו. חשוב להעביר מסר ולחזק את עם ישראל שיאמינו בקדוש ברוך הוא ולא יחששו. אנחנו מתפללים ומקווים שהטיפול יצליח וכל המסע הזה יעבור בשלום".