עיריית נצרת עילית מתקדמת בימים אלה בתהליך שינוי שם העיר ומתכוננת למשאל התושבים שיתקיים ככל הנראה בקיץ הקרוב. שינוי שם העיר אושר כזכור לפני כחצי שנה על ידי וועדת השמות של משרד ראש הממשלה וזאת לאחר שאושר פה אחד על ידי חברי מועצת העיר. התהליך כולו לווה על ידי וועדה ציבורית שמורכבת מנציגי הקהילות השונות בעיר.
1 צפייה בגלריה
צילום: שרון צור
צילום: שרון צור
צילום: שרון צור
השם המוצע על ידי וועדת השמות של משרד ראש הממשלה הוא 'נוף הגליל', אולם על פי החלטת ראש העיר רונן פלוט היישום יכנס לתוקף רק במידה ויהיה לו רוב במשאל תושבים. "אנו נציב קלפיות ונקרא לתושבים לבוא ולהצביע בעד או נגד שינוי שם העיר" נמסר מההעירייה.
יש לציין כי שינוי שם העיר לא יהווה מעמסה כספית על קופת העירייה הואיל והמדינה עומדת מאחורי התהליך ומצדדת בו. משרד הפנים צפוי לתקצב את ההוצאות הכרוכות בשינוי השם וכן המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל במסגרת תכנית מיתוג.
העירייה עצמה תשמש במשאביה הקיימים כך שבפועל לא יהיה צורך בהוצאות מיוחדות. "מדובר בתהליך שלא יתבצע מהיום למחר. במידה והתושבים יצביעו בעד שינוי השם, יתחיל תהליך של הטמעה שייקח מספר שנים. בתקופה זו לא יהיה צורך להגיע למשרד הפנים על מנת לשנות כתובת בתעודת זהות וכך גם בשאר המסמכים הרשמיים, הואיל ובשלב הראשון, כמו בהכנסה של שטר כסף חדש, שני השמות יהיו קבילים ושניהם ימשיכו להופיע יחדיו בכל הרשומות", נמסר מהעירייה.