במסגרת מאבק המשטרה כנגד נהיגה מסוכנת ופורעת חוק אתמול (שבת, 11.5) בשעות הערב בוצעה פעילות ממוקדת יזומה ברחבי העיר בית שאן כנגד נהגים הנוהגים בשכרות או תחת השפעת סמים, נהגים משתוללים או נהגים שנוהגים ללא רישיון נהיגה או שרישיונם נפסל והם מסכנים את חייהם ואת חיי משתמשי הדרכים ופוגעים באיכות החיים של התושבים.
1 צפייה בגלריה
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה
במהלך הפעילות עצרו השוטרים רכב פרטי והופתעו לגלות כי ברכב נוהג נהג חדש בן 18 תושב בית שאן כשמפיו נודף ריח של אלכוהול ובבדיקה נמצא מעל 560 מיקרוגרם אלכוהול בליטר אויר נשוף - פי 11 יותר מהכמות המותרת בחוק.
הרכב הושבת למשך 30 ימים, רשיונו של הנהג נפסל גם ל-30 יום והוא זומן לבית משפט לתעבורה.
נהיגה בהשפעת אלכוהול הינה עבירה חמורה המסכנת את הנהג ומשתמשי הדרך, מחקרים רבים מצביעים על פגיעה בכושר השיפוט, במיומנויות הנהיגה, הוא מאריך משמעותית את זמן התגובה של הנהג, מטשטש את כושר הראייה, מאריך את זמן ההתאוששות מסנוור, גורם לתחושת עייפות ואף מגביר את תחושת הביטחון העצמי של הנהג ואת תחושת השליטה על הרכב קל וחומר בנהגים חדשים או צעירים שהם חסרי ניסיון וטרם הספיקו לרכוש מיומנויות בנהיגה בכלל כל שכן כשהם תחת השפעת אלכוהול.
שוטרי משטרת ישראל ימשיכו באכיפה אפקטיבית נגד עבירת השכרות במטרה להציל חיים ולהרתיע את הנהגים, בדגש על אוכלוסיות מיוחדות – נהג חדש, נהג צעיר נהג ברכב ציבורי או נהג ברכב מסחרי, מלבצע עבירות מסכנות חיים.