בשורה להורים לילדים על הספקטרום: עיריית קרית ביאליק תפתח בית ספר לילדים אוטיסטים מגיל 14 עד לגיל 21. בית הספר ישמש מסגרת המשך לבית הספר 'צליל ים' בקרית ים, הפועל מזה 8 שנים לילדים עד לגיל 14.
1 צפייה בגלריה
שכונת נאות אפק | צילום: באדיבות עיריית ביאליק
שכונת נאות אפק | צילום: באדיבות עיריית ביאליק
שכונת נאות אפק | צילום: באדיבות עיריית ביאליק
בית הספר האזורי צליל ים, המותאם לתלמידי החינוך המיוחד אשר מרביתם על הרצף האוטיסטי, הוא אחד הדגלים של מערכת החינוך, ולאחרונה אף זיכה את העיר בפרס חינוך ארצי. אולם אחת הבעיות שמטרידות לא מעט הורים היא העובדה שלבית הספר אין מסגרת המשך באזור הקריות.
בימים אלה פועלת עיריית ביאליק לקידום בנייתו של בית חדש עבור ילדים אוטיסטים בעלי תפקוד נמוך המיועד לגילאי 14 ועד גיל 21 ויהווה מסגרת המשך לתלמידי 'צליל ים'. מדובר במוסד חינוכי על-אזורי וייקלטו בו ילדים מכל אזור הצפון.
בית הספר ימוקם בשכונות נאות אפק ובנייתו תחל ככל הנראה בשנה הבאה. "התוכנית האדריכלית של המגרש כבר אושרה על יד משרד החינוך, ואנו מחכים לתקצוב הבנייה", הסביר ראש העיר, אלי דוקורסקי.
"חשוב לציין שבבתי ספר של חינוך מיוחד, משרד החינוך נותן תקצוב מלא לא כמו במוסדות חינוך רגילים. ברגע שתגיע ההרשאה אנחנו מוכנים לצאת מיידית למכרז".
עד להשלמת בנייתו של המבנה, יופעלו כבר בשנה הבאה שתי כיתות, בשתי כיתות גן לא מאויישות בשכונת נאות אפק. "זה לא מבטל את המסגרות PDD שיש לנו בבתי הספר היום.
המסגרות בית ספר קדימה, בחטה"ב דפנה ובתיכון עד לגיל 21, מיועדים לילדים על הרצף בתפקוד גבוה. בית הספר ישמש עבור ילדים בתפקוד נמוך", מסר דוקורסקי.
לדבריו, בעוד כחמש שנים יפתח בית ספר לחינוך מיוחד נוסף בקרית ביאליק. "כשהכנו את התב"ע (תוכנית בניין עיר) ייעדנו שטח לבית ספר לחינוך מיוחד", אמר.
"מספר הילדים המאובחנים באוטיזם נמצא בעלייה כתופעה ארצית, משרד החינוך הצביע על צורך במסגרת על יסודית לתלמידי PDD, והוחלט לקדם את זה.
גם בשכונת ביאליק על הפארק שמרנו משבצת קרקע לבית ספר לחינוך מיוחד שתחל בעוד מספר שנים".