בית ספר אורט מח"ט פסגות במגדל העמק, הידוע בתרומתו ובמעורבותו בחיי הקהילה, שלח שני נציגים מבית הספר למשמרת משותפת בתחנת מד"א נצרת עילית. מדובר במחנך כיתה י"א יותם ביל (37) ובתלמידו בן גלם בן ה־18.
1 צפייה בגלריה
יותם ביל ותלמידו בן גלם במשמרת | צילום: אלבום פרטי
יותם ביל ותלמידו בן גלם במשמרת | צילום: אלבום פרטי
יותם ביל ותלמידו בן גלם במשמרת | צילום: אלבום פרטי
מי שדחף למשמרת המשותפת הוא גלם, שמתנדב בתחנת מגדל העמק בעוד שמחנכו מתנדב בתחנת נצרת עילית. "ברגע שסיפרתי לבן שהתחלתי קורס חובשים ונהגי אמבולנס הוא התלהב מהרעיון ואמר שעוד נעשה משמרת משותפת ביחד. אנחנו מדברים הרבה בבית הספר על מה שעובר עליו במשמרות ואנחנו גם חלק מהצוות הרפואי בבית הספר. בשבוע שעבר הוא אכן דאג להירשם במשמרת שלי", מספר המחנך.
ביל הוא מתנדב טרי יחסית בתחנה, שהתחיל לפני כחודשיים אחרי שסיים קורס חובשים ונהגי אמבולנס. למעשה הוא עדיין נמצא בהשתלמויות ונחשב על תקן 'תלמיד'. "אחד הדברים שבן אהב הוא שפה אני התלמיד והוא המורה. בן כבר שנתיים במד"א ופה הוא זה שמלמד אותי", מסביר המחנך ומוסיף, "היה כיף לראות עד כמה הוא בטוח בעצמו וחונך גם נערים אחרים".
על שיתוף הפעולה במשמרת אמר המחנך: "יש לנו עדיין יחסים חמים של מורה ותלמיד, יחסים חינוכיים. היה נחמד לצאת קצת מהשגרה. זה בדיוק כמו בטיול בית ספרי שיוצר סיטואציה קצת שונה מהמסגרת הבית ספרית".
ביל אומר כי נושא ההתנדבות אינו חדש לו וחוץ מההתנדבות במסגרת הבית ספרית, הוא גם מתנדב כבר כמה שנים בשבתות חינוך לקצינים בצה"ל דרך מכון שיקום. "מד"א זה תחום התנדבות חשוב מבחינתי וכמובן נותן דוגמה לתלמידים בבית הספר כי בית הספר דוגל במעורבות בקהילה. זה סיפוק אישי מאוד גדול ונותן הרגשה שאתה עוזר לאוכלוסייה. באותה מידה אני כמובן מעריך את ההתנדבות של בן והוא יודע את זה. אנחנו מחזקים אותו בבית הספר ונותנים אותו כדוגמה לעזרה לקהילה וכערך שבית הספר מוביל", מוסיף ביל.
גלם מסביר מדוע היה חשוב לו להעביר משמרת משותפת עם מחנכו. "הוא המחנך שלי, מלמד אותי ותמיד עוזר לי ועכשיו היתה לי הזדמנות לבוא וללמד אותו. זה היה נחמד והרגיש טוב. לרגע החלפנו תפקידים".
התלמיד אומר כי מה שהתחיל כמחויבות אישית בכיתה י', הפך מהר מאוד לתחביב ולכן בחר להמשיך עם ההתנדבות גם השנה. "בחרתי להישאר פה גם אחרי שההתחייבות האישית נגמרה כי זה כיף ומספק ומבחינתי כבר הפך להרגל ולחלק ממני", אומר גלם.
השניים אומרים כי המשמרת המשותפת עברה יחסית חלק והם לא נתקלו בפינויים מורכבים.