בעיריית עפולה התקבלו בחודשים האחרונים תלונות על מקרים רבים של עישון במקומות ציבוריים לצד מפגעי צואת כלבים ברחובות העיר. מנכ"ל העירייה שלום שלמה החליט לשים סוף למטרדים הפוגעים באיכות החיים של תושבי העיר, והורה למחלקת התברואה ולאגף הפיקוח להגביר את האכיפה בנושאים הללו במטרה למגר את התופעות.
1 צפייה בגלריה
שלט של העירייה בנושא | צילום: שרון צור
שלט של העירייה בנושא | צילום: שרון צור
שלט של העירייה בנושא | צילום: שרון צור
באגף הפיקוח יחלו כבר השבוע באכיפה מוגברת של החוק באמצעות תגבור סיורי פקחים, פיזור שקיות לאיסוף צואת כלבים לטובת בעלי הכלבים ואיסוף כלבים משוטטים.
באגף הפיקוח ציינו כי בעלי כלבים, קטנים וגדולים כאחד, שלא יאספו את גללי הצואה של כלביהם, צפויים להיקנס בסכום של 475 שקלים והוסיפו כי ינקטו באפס סובלנות כלפי מקרים שכאלה בהמשך. כמו כן המליצו לתושבים להצטייד בשקיות לאיסוף צואה בטרם יציאה מהבית.
"צואת כלבים על מדרכות הולכי הרגל וברחובות היא פגיעה באיכות החיים ומפגע תברואתי אשר מסכן את בריאות הציבור. חשוב לחדד כי למרות מבצע האכיפה, ימשיכו בעלי הכלבים להיות האחראים לכלביהם בכל עת ועליהם לנקות אחריהם ולנקוט בכל הצעדים כדי שלא להוות מטרד לזולת", אמרו באגף הפיקוח. נוסף על כך ייפתח מסע הסברה בנושא שיפעל למיגור התופעה.
מנכ"ל העירייה שלום שלמה התייחס לתופעה ואמר: "כולנו רוצים וצריכים לשמור על עיר נקייה. לאחרונה אני מקבל תלונות רבות על עישון במקומות ציבוריים בניגוד לחוק ופניות רבות על מפגעי צואת כלבים. אנחנו מתכוונים להילחם ולמגר את התופעות ולגבות את הפקחים בנושא".
יש לציין כי נכון להיום רק השיטור נותן דוחות, ולכן על פי החלטת המנכ"ל החל מהשבוע גם הפקחים הרב תכליתיים ופקחי החניה ייתנו דוחות באזורים הבאים: קניון העמקים, תחנת הרכבת ובית חולים 'העמק'.