הזירה הפוליטית, רגע לפני הבחירות, נדמה כי עברה למכינה הקדם צבאית 'תבור' בנצרת עילית. לקראת הבחירות, שיתקיימו בשבוע הבא, נערך שבוע פוליטיקה ארצית. המכניסטים נפגשו עם יו''ר הכנסת, יולי אדלשטיין, ששוחח עמם על הכנסת, הפרלמנט, תפקודו, חשיבותו והשפעתו המוחלטת על החיים במדינת ישראל.
2 צפייה בגלריה
יולי אדלשטיין מרצה במכינה (צילום: שרון צור)
יולי אדלשטיין מרצה במכינה (צילום: שרון צור)
יולי אדלשטיין מרצה במכינה (צילום: שרון צור)
ח''כ אלעזר שטרן מתנועת 'כחול לבן', אלוף במיל', כמו יא יא פינק מועמד מפלגת העבודה, שטחו את משנתם האידיאולוגית והרעיונית, 'האני מאמין' הפוליטי, חברתי, בטחוני וערכי שלהם. עוד הופיעה בפני חניכי 'תבור' ד''ר רינת דרור, מספר 4 במפלגת 'זהות' בראשות משה פייגלין, שריתקה את חניכי 'תבור' כשדיברה בלהט על תחום זכויות הגבר במשפחה. שרת המשפטים ומראשי הימין החדש, איילת שקד, שיתפה את המכיניסטים בתפיסה המחברת ומאחדת של "הימין החדש" .
מפגש מרתק נוסף התקיים בין החניכים ללוביסטית הציבורית עו"ד ימית ינאי-מלול, מראשי ארגון 'לובי 99', שכיהנה בעבר כאחראית מחקר ברשות לפיתוח הגליל. עו''ד ימית ינאי-מלול שיתפה בחשיבות הלוביסטים הציבוריים הפועלים למען הכלל והאינטרסים הציבוריים ולא עבור מוסדות או חברות וארגונים עסקיים.
2 צפייה בגלריה
צילום: אלבום פרטי
צילום: אלבום פרטי
צילום: אלבום פרטי
במהלך שבוע מיוחד זה עליו ניצחו נוי סגל ולינוי בסין, הוקם 'משכן כנסת' אלטרנטיבי, עם בעלי תפקידים מיו''ר הכנסת, מזכירות הכנסת, ועד לוועדות השונות. המכיניסטים נאמו, הציעו חוקים, קיימו הצבעות בעד ונגד חוקים חדשים, תוספות לחוקים ועוד.
עמיד ברנד, ראש מכינת 'תבור' אמר בתום שבוע זה: "החניכים הם שהרימו את השבוע המיוחד הזה, בו נשמעו דעות מגוונות, המייצגות את הפסיפס הישראלי. היה מרתק לשמוע, לשאול, להתעניין, להחכים ולחלוק''.