'בנות גיל הזהב' מנצרת עילית יצרו שמיכת טלאים שבה הביעו את אהבתן לאורי אנסבכר ז"ל, שנרצחה ביער 'עין יעל' בירושלים בידי מחבל פלסטיני. הנשים רקמו על השמיכה פרחים, לבבות וכתובות: ''לא נשכח'', ''את בלבנו'' ועוד.
1 צפייה בגלריה
צילום: אלבום פרטי
צילום: אלבום פרטי
צילום: אלבום פרטי
'בנות גיל הזהב' נפגשות בקביעות במועדון 'הצריף', שאותו מפעילים חברת 'עמידר' והגרעין התורני-ציוני בראשות צחי וייס. הן הכינו את שמיכת הטלאים בסדנה מיוחדת שנערכה במועדון, בסיועה של האמנית שרה דיאס. מי שיזמו את המחווה היו רעות מור־יוסף, ממלאת מקום מנהלת מועדון 'הצריף', ופביאנה סייפר.
''רעות אחראית על בנות השירות הלאומי בנצרת עילית, ואורי הי''ד היתה בת שירות לאומי שנרצחה על ידי מחבל", אומרת סייפר. "החיבור היה מיידי ומרגש, ולכן הכנו את הפעילות הזו ביחד עם 'בנות גיל הזהב' והשקענו בה את הכאב, הזיכרון והגעגוע''.
מור־יוסף מוסיפה: ''בימים אלה מתקיים פרויקט ארצי בהובלת בת־שבע סדן, ובו נשים וצעירות מכל רחבי הארץ רוקמות אהבה לזכר אורי, תחת הכותרת: 'כולנו רקמה אנושית אחת'. מכל בדי האהבה יתפרו פרוכת ענקית לארון קודש וחופה. שלחנו לפרויקט את העבודה של 'בנות גיל הזהב', ובימים אלה אנו פועלים בקרב נשים ונערות נוספות בנצרת עילית להנצחתה של אורי הי''ד''.
צחי וייס, מנהל הגרעין התורני-ציוני בעיר, בירך על היוזמה המרגשת: ''אין ראוי יותר מאשר להנציח את זכרה של בת השירות הלאומי אורי הי''ד באופן של קדושה, שמחה ובנייה, פרוכת וחופה; הנצחה שכולה אהבה''.