לראשונה בנצרת עילית החליטו במועצת העיר על הקמת שתי ועדות חדשות שלא היו מעולם בעיר - ועדת בריאות וועדת תיירות בשם 'נעים להכיר'.
בשבוע שעבר החלו שתי הועדות לפעול כאשר בראש ועדת הבריאות נבחר לעמוד ד"ר שוקרי עוואודה סגן ראש העיר ובראש ועדת התיירות תעמוד חברת המועצה החדשה אלה אידוב.
1 צפייה בגלריה
בניין העירייה (צילום: שרון צור)
בניין העירייה (צילום: שרון צור)
בניין העירייה (צילום: שרון צור)
הקמת שתי הוועדות החדשות היא חלק מתוכנית ההתחדשות של העיר, מתוך הבנה של הצורך בקידום שני הנושאים כחלק בלתי נפרד מההתחדשות.
ועדת התיירות תקדם פרויקטים תירותיים, לדוגמת אירוח תיירים שמגיעים לבקר באזור ואירוח אורחים מחו"ל המגיעים להשתתף באירועי צליינות. המטרה היא להזמין תיירות מחו"ל להגיע ולבקר באתרים אשר נמצאים בעיר כמו מוזיאון השואה, מרכז יד לבנים, גבעת האירוסים, תצפית להר תבור ובעתיד שימוש ברכבל.
לדברי גורמים בעירייה, התוכנית היא גם לדאוג לאכלוס המלון שנמצא בעיר על ידי תיירות חוץ.
ועדת הבריאות תעסוק בעיקר באיך לקדם את תחום בריאות הקהילה, כשחלק מהדברים ייעשו בפעולות יזומות של העירייה בתוך הקהילה כמו למשל במערכת החינוך, פעילות של שמירה על תזונה בריאה, חינוך גופני, ולעודד את העובדים לאורח חיים בריא יותר. בנוסף יהיה מיקוד על תחום בריאות בקהילה כאשר במסגרתו יהיה שיתוף פעולה עם קופות חולים, ובהמשך הכוונה היא להקים חדר מיון קדמי בעיר לטובת התושבים, ושדרוג מד"א בעיר.