סקירה כלכלית שהנפיק אגף הכלכלן הראשי במשרד האוצר, מאששת את ההנחה לפיה מקצועות ההנדסה במכללות בכלל ובמכללת נצרת עילית – יזרעאל בפרט, הינם מקצועות נדרשים בתעשייה.
1 צפייה בגלריה
צילום: שרון צור
צילום: שרון צור
צילום: שרון צור
ממכללת נצרת עילית-יזרעאל נמסר כי על פי הסקירה עולה כי הכנסתם של הנדסאים בוגרי מכללות שקיבלו דיפלומות היא גבוהה יותר אפילו מבוגר אוניברסיטה שלמדו מדעי הרוח. עוד נתון שעולה מהסקירה הוא ששיעור משמעותי של בוגרי הנדסאים לומדים בהמשך גם במערכת האקדמית, משמעות הדבר היא כי הלימוד במכללה טכנולוגית מהווה שלב נוסף בדרך למוביליות חברתית וללימודים אקדמאיים.
עוד נמסר מהמכללה כי בסקירה צוין כי ההכנסה הגבוהה ביותר של בוגרי מקצועות במכללות בתחומי הלימוד בעלי האופק המקצועי כמו הנדסת חשמל והנדסה אזרחית הנלמדים במכללת נצרת עילית – יזרעאל.
תרצה ריבק, מנכ''לית מכללת נצרת עילית – יזרעאל הביעה שביעות רצון מהעולה מדברי הכלכלן הראשי ואמרה: "מקצוע ההנדסאי הוא מקצוע נדרש, מבוקש וחשוב לצמיחת המשק הישראלי. שכר ההנדסאים גבוה ביחס לבעלי מקצעות במשק הישראלי, זאת ההזדמנות להירשם ולהרוויח סמסטר שלם לתחומי הנדסת תוכנה, התמחות סייבר ולימודי ערב וכן הנדסה אזרחית לימודי בוקר".