מינהל החינוך בעיריית עפולה ורשת שחקים בהובלתו של שחל בן ארי, מנהל המרכז, פתחו את המרכז ללמידה למצוינות עבור התלמידים בעיר. עם הפתיחה החלו כ־170 תלמידים את לימודיהם במרכז במגוון קורסים.
1 צפייה בגלריה
מרכז המצוינות ( צילום: דוברות עיריית עפולה)
מרכז המצוינות ( צילום: דוברות עיריית עפולה)
מרכז המצוינות ( צילום: דוברות עיריית עפולה)
הפעילות מתמקדת במתן מענה בשעות אחר הצהריים לתלמידים מצטיינים מכיתות ד'-ה', ולתלמידים מכיתות א'-ג' ומכיתות ו'-ט'. התלמידים במרכז חווים למידה מסוג שונה כאשר הם נחשפים לחקר, להדמיות, להתנסות ולחשיבה גבוהה כאשר בסיום הקורס ישתתפו בתחרויות ארציות בתחום הנלמד. בין הקורסים המופעלים במרכז: הנדסת רובוטיקה והדפסות תלת ממד, 'דיבייט' - תקשורת בינאישית מטוב למצוין ומדעי החלל.
נבחרת השחמט של מרכז המצוינות, שהיא חלק ממועדון שחקים עפולה, פותחת את שעריה למעוניינים. רכז התוכנית משה קציר, יו"ר ועדת הנוער באיגוד השחמט הישראלי ואמן שחמט, העביר כמה סדנאות לתלמידי בתי הספר במרכז בהצלחה.
מרכז המצוינות מפעיל גם תוכנית ייחודית למחוננים ולמצטיינים בחטיבות ביניים ובתיכונים בתחומים של כתיבה יוצרת, אמנות חזותית, אקולוגיה וחקלאות מדייקת, במסגרתו ילמדו המשתתפים איך לקרוא ולנתח צילומי לוויין באופן שיעזור לשמור על הסביבה, על מאזן המים ולמנוע הרעלות של ריסוסים כימיים. מדובר על השתתפות בקורסים שנתיים המתקיימים אחת לשבוע ברמה גבוהה ביותר. המשתתפים ייקחו חלק בתחרויות ובתערוכות, ויבנו תיקי עבודות ללימודי המשך על תיכוני או אקדמי.
כמו כן המרכז אירח לאחרונה את מבחני פעילות סטאר־טק היוקרתית, שהיא פעילות של עמותת יוצאי 8200 לקידום ופיתוח של מוחות צעירים לכיוון עבודת התוכנה והסייבר. נוסף על כך, שכבת המצטיינים של כיתות ז' מופת באורט אורן, החלו פעילות ייעודית שתתפרש במהלך 30 שבועות, עד סוף השנה. התלמידים הצעירים החלו סדנאות טרימסטריאליות ללימוד סינית - שפה ותרבות, דיבייט, מדעי חלל למצטיינים ופרויקט טכנולוגי של רובוטיקה ותלת ממד.
ביום חמישי שעבר נערך אירוע בנושא הורות למצוינות, בהנחיית ליאת זמרוני רוקח, וקבוצת הורים (אימהות אלופות) שבאו ללמוד מהרצאות טד ודיון במסגרת שולחנות עגולים איך הורה מחנך את הילד להיות מ"טוב"- ל"מצויין".