מגמת הנדסאי תעשייה וניהול במכללת נצרת עילית-יזרעאל יצא למרחוק. המוניטין של ההצלחות בפרויקטים מחד ושילוב בתעשייה מאידך הפכו את המגמה למרכז מבוקש על ידי סטודנטים וסטודנטיות במכללה. איתן מורג שעומד בראש המגמה אמר כי "להערכתי כ90% מבוגרי המגמה העובדים בתעשייה השתלבו בתפקידי פיקוח וניהול במפעלים בו הם עובדים, זו תעודת כבוד לצוות המצוין הרואה בעבודתו במכללה שליחות נטו''.
2 צפייה בגלריה
איתן מורג. דואג לשילוב בתפקידי ניהול (צילום: נב''ס)
איתן מורג. דואג לשילוב בתפקידי ניהול (צילום: נב''ס)
איתן מורג. דואג לשילוב בתפקידי ניהול (צילום: נב''ס)
עשר שנים מלמד איתן מורג מגבעת אלה במכללת נצרת עילית-יזרעאל, מתוך אמונה שהתואר אותו יקבלו הסטודנטיות והסטודנטים בסוף הלימודים הוא תואר נדרש, חשוב ומקדם את האדם בעבודתו, וגם מעניק לו אופק אמיתי.
''לפעמים, אני יוצר קשר עם בוגרים של מגמת הנדסאי תעשייה וניהול ורואה איך הם התקדמו בעבודתם, במעמדם, בשכרם. זה הקטליזטור המרכזי שלי לעבודתי במכללה ועם הסטודנטים", אומר מורג.
מורג הינו בוגר תואר ראשון במדעי המדינה וכלכלה באוניברסיטה העברית, בוגר תואר שני בניהול תעשייתי מהטכניון, יועץ ארגוני, מאמן אישי ומלמד במכללה גם את תורת הארגון, ניהול, ומשאבי אנוש.
המייחד עוד את מגמת תעשייה וניהול הוא בחלוקה השוויונית של 50% כסטודנטיות ו 50% סטודנטים.
''ההנדסאים במכללה לומדים במסלול הנדסאי ייצור", אמר מורג, "אלה לימודים מתקדמים וייעודיים המאפשרים להשתלב בתעשייה בתפקידים ניהוליים, מניהול פרויקטים, תפ''י, ניהול מחלקות במפעלים, ניהול אולמות ייצור, ניהול מחסנים, תכנון ייצור ועוד. הלימוד במכללה הוא לימוד פרקטי, משמעותי ,המכין אותך לליבת העשייה המשמעותית במפעלי התעשייה. בניגוד למקצועות שייעלמו עם הזמן ולא יהיו רלוונטיים, אני מאמין שמקצוע הנדסאי תעשייה וניהול הוא מקצוע שלא יחלוף מהעולם".
2 צפייה בגלריה
מורג. רואה גבוה (צילום: נב''ס)
מורג. רואה גבוה (צילום: נב''ס)
מורג. רואה גבוה (צילום: נב''ס)
לצידו של מורג פועל צוות מרצים-מורים מיומן, מקצועי, איכותי, הרואה בעשייה במכללה שליחות. ''אני בורח ממילים גבוהות", הבהיר מורג בחיוך, "אבל ללמד את דור הנדסאי תעשייה וניהול הבא זו שליחות, סיפוק והנאה. לדעתי הצוות המצוין במכללה חש שהוא מקדם אנשים ולעיתים משנה חיים עבורם''.
במגמת תעשייה וניהול רושמים הצלחות, 100% מהסטודנטים שהגישו פרויקטים עברו בהצלחה עצומה, כ 90% מהסטודנטים העובדים בתעשייה משולבים בתפקידי ניהול ופיקוח. "הדברים האלה לא נוצרים יש מאין", מבהיר מורג ומוסיף: "המוטו שאני מציב לסטודנטים מהשיעור הראשון הוא: אנחנו כאן לסייע, לכוון, להדריך, להטות שכם ולתמוך למען הסטודנטים שמשקיעים ורוצים להצליח".