פסטיבל השוקולד הגדול בישראל, שעיריית נצרת עילית ייסדה, יתקיים זו השנה השלישית בעיר, בחול המועד סוכות. הפסטיבל, המוכר על ידי משרד התרבות כפסטיבל רשמי, צפוי להיות השנה מרהיב יותר וגדוש באטרקציות ויזואליות ייחודיות. את ערב הפסטיבל יפתח הזמר אייל גולן במופע שיתקיים באצטדיון גרין ב־25 בספטמבר, גם שם יהיה מיצג מיוחד ודוכנים שונים. הכניסה למופע של אייל גולן בחינם.
2 צפייה בגלריה
אייל גולן (צילום: נמרוד גליקמן)
אייל גולן (צילום: נמרוד גליקמן)
אייל גולן (צילום: נמרוד גליקמן)
מאחורי כל המתיקות הזו עומדים ראש העירייה רונן פלוט שיזם את האירוע לפני שלוש שנים וג'קי בכר, מפיק שעמד מאחורי פסטיבלים רבים ומוכרים כמו פסטיבל עכו ואחראי גם לתערוכת ציורי הרחוב המתקיימת בעפולה. בכר לקח לידיו את המושכות בשנה שעברה, לאחר ניסיון השנה הראשונה שלא היה כפי שציפו. "זו השנה השנייה שאני מפיק את הפסטיבל", מספר בכר, "אני עורך פרויקטים תרבותיים בכל הארץ, יזם, מפיק ומנהל אומנותי של שישה פסטיבלים, התפיסה הראשונית שלנו משנה שעברה היתה לעשות יריד שוקולד, להזמין שוקולטיירים, אבל לעשות אותו קצת אחרת, להביא את השוקולד מזוויות שטרם נראו".
לדבריו, לפסטיבל תרבותי שיוכר כרשמי וארצי, יש קריטריונים אחרים מפסטיבל שוקולד רגיל. "פיתחתי את נושא השוקולד לכיוונים אחרים, למשל מוסיקה ושוקולד, תיאטרון ושוקולד ופנינו לאמנים בתחומים שונים. קיבלנו הצעות מיוחדות מאוד", הוא אומר.
מנכ"לית עיריית נצרת עילית חוה בכר הוסיפה: "הפסטיבל מתעצם משנה לשנה ובתוך שלוש שנים הפך לסיפור הצלחה ענק, אשר מושך אליו עשרות אלפי מבקרים מכל רחבי הארץ. סוד הקסם טמון בשוקולד ובהיותה של נצרת עילית עיר מתוקה בה שוכן מפעל השוקולד הגדול במזרח התיכון ותושבים מתוקים במיוחד. שלל האטרקציות, המופעים, האירועים וההפתעות המתוקות הופכות את הפסטיבל לאירוע חובה לכל המשפחה בכל המועד סוכות".
בתוכנית הפסטיבל השנה יש מופע מוסיקלי של שירי שוקולד, אמנית פלסטית שתציג מול הקהל והיא חלק מהמיצג בסביבת שוקולד, קרקס מיוחד באוויר עם אקרובטים שיגיעו לגובה של 20 מטר וייראה כאילו הם תופיני שוקולד שיוצאים מכדור שוקולד ענק, מבוך מיוחד של שוקולד, מוזיאון מיוחד שיכלול שבע במות שיסבירו על הכנת השוקולד מראשיתו - מרגע הגדילה של הפרי על העץ ועד לחומר הגולמי, ועוד.
2 צפייה בגלריה
המפיק ג'קי בכר (צילום: יח"צ)
המפיק ג'קי בכר (צילום: יח"צ)
המפיק ג'קי בכר (צילום: יח"צ)
בפסטיבל יציגו גם שוקולטיירים מכל רחבי הארץ ויוקמו דוכנים. מדובר בשוקולטיירים בכירים שיציגו עבודות וטעמים ברמה בינלאומית, כשעל הצד הקולינרי ממונה השוקולטייר רונן אפללו, הבעלים של 'אמיליה האקדמיה הישראלית לשוקולד'. כמו כן תיערך תחרות עוגת השוקולד הטובה ביותר בשיפוטם של בכירים ביניהם השף דודו אוטמזגין.
עלות הפסטיבל 1.2 מיליון והצפי הוא ל־15-10 אלף אנשים ליום.