1 צפייה בגלריה
הבעל שי בגן (צילום: שרון צור)
הבעל שי בגן (צילום: שרון צור)
הבעל שי בגן (צילום: שרון צור)
סערת רגשות המייצגת התרגשות עצומה, התרחשה השבוע בכפר יחזקאל, במהלך חנוכת הגן הקהילתי החדש ע"ש קרן זהרוני גנון ז"ל. את האירוע כיבדו בני המשפה של קרן- בעלה שי ובתו עדן (הבן שי נמצא בשירות צבאי), שריגשו את הקהל בסיפור חייה הקצרים של קרן. הגן החדש יקרא "גן קרן", והוא הוקם במרכז הישוב, במלאת שנתיים לפטירתה.
לצורך הקמת הגן הוכשר שטח המשתרע על כ- 800 מ"ר, ובו נבנה גן משחקים ופנאי, שבעיצובו שלובים אלמנטים מעולם הספורט, זכר לעולמה הספורטיבי של קרן ז"ל שהיה עשיר. הגן הוא ביטוי נוסף לפעולה של קרן שעל שמה נקראת קבוצה הנשים של מועדון הספורט גלבוע/מעיינות, בה גם שיחקה שנים רבות.
עלות הקמת הגן מוערכת בכ-700 אלף שקל שגויסו ע"י המשפחה, וועדה שהוקמה לצורך כך בכפר-יחזקאל. הגן כולל מתקני כושר, ברזיות, מגרש פטאנק, ומגרשי משחקים מגוונים עבור הילדים, הכוללים מתקני טיפוס ונדנדות. מרבית הגן כולל דשא מלאכותית ורשתות צל לנוחות ובטיחות המשתמשים.
לתכנון הגן חברה משפחת זהרוני-גנון אל הכוחות הפנימיים בכפר יחזקאל, בראשות האגודה החקלאית (בניהולו של לירון רותם), ופנימית "בית זינגר" (הבית לילד בכפר יחזקאל), יחדיו יצרו פינת חמד אליו תגענה אימהות עם עגלות לשחק, וצהלת זאטוטים ימלאו את חלל האוויר. נדמה שעין לא נותרה יבשה כאשר עמדו הדוברים השונים על הקשר המרגש, בין אישיותה של קרן למהות הגן, שכל כולו מייצג של פרץ חיים ופעילות ספורטיבית ענפה ולכל הגילים. הטיב לכתוב זאת שי גנון, בעלה של קרן בהזמנה לטקס בה כתב כי "הגן יפיץ את אורה, יחבר בין אנשים, נוער וילדים בספורט ומשחק, שינציחו את מורשתה של קרן לחיי קהילה משותפת ושמחה".