1 צפייה בגלריה
צילום: נריה בן סבו
צילום: נריה בן סבו
צילום: נריה בן סבו
במכינת תבור שבנצרת עילית התארחו שבעה צעירים וצעירות מאוקראינה במסגרת שיתוף פעולה מיוחד במינו בין האקדמיה למנהיגות באוקראינה למכינות בישראל. לאחרונה שבו ממסע באוקראינה ופגישות עם נשיא אוקראינה וראשי המערך החינוכי במדינה, המונה 49 מיליון תושבים, עמיחי שיקלי ראש מכינת תבור, וארז אשל מנהל התכנית. השניים היו אלה שהביאו לאוקראינה את מודל המכינות.
האקדמיה למנהיגות הראשונה הוקמה לפני שנתיים בקייב ומנתה 40 חניכות וחניכים, מאז נפתחו עוד ארבע אקדמיות למנהיגות בחראקוב, מיקולייקב, ליבי ופולטבה, כאשר המטרה המוצהרת היא בניית דור חדש עם חוסן של דמוקרטיה, חופש ביטוי ונאמנות.
190 חניכות וחניכים הגיעו לארץ להכיר את המכינות הקדם צבאיות, במכינת תבור התארחו כאמור שבעה מהם, כאשר חניכי המכינה אירחו אותם, למדו עימם וטיילו בכנסיית הבשורה, בהר הקפיצה, בשוק העירוני בנצרת וכן בנצרת עילית. האורחים גם נפגשו עם ראשי השלטון בכנסת, סיירו בכותל המערבי, ועבדו בחקלאות בערבה.
''המפגש של הנוער האוקראיני עם הנוער הישראלי הוא חוויה חד פעמית. זוהי הכרות עם הערכים, עם התרבות, עם הדמוקרטיה, עם דור שצומח בארץ, אוהב אותה ומגן עליה", אמר שיקלי, "הצעירים מאוקראינה הם התקווה הגדולה למדינה שלהם. הם דור שיש לו ערכים מוצקים של חופש ודמוקרטיה. זהו דור העתיד האוקראיני''.