בשבועות האחרונים נגנבו מספר כלבים גזעיים ויקרים מחצרות בתים בנצרת עילית, וכלבי בית אחרים שיצאו לרגע ללא השגחה נעלמו. פעילים למען בעלי חיים חוששים שהם נלקחים לצורך קרבות כלבים שמתקיימים באזור, או ככלבי פיתיון להכנה לקרבות כאלה.
מי גנב את הכלב חולה האפילפסיה?
אחת מאלה שאיבדו כך את כלבם היא שושי אליוה מנצרת עילית. "הוד הוא כלב מסוג מלטז, שנמצא אצלנו בבית כבר שמונה שנים, והוא ממש חלק מהבית שלנו", היא מספרת. "לפני כשבועיים יצאתי לקנות משהו במכולת הסמוכה, והוד נשאר כהרגלו בחצר. הוא קטן ולא יכול לברוח או לצאת מהגדר. כשחזרתי הביתה, גיליתי שהוא נעלם. הזעקתי מיד את בעלי, הילדים והחברים - וכלום. פרסמנו תמונות ואפילו הצענו פרס, אבל הוא לא נמצא. רק מישהו שנכנס לחצר היה יכול לקחת אותו".
דבר דומה קרה לפני כמה שבועות לענבל נחמן, תושבת שכונת בן גוריון ששני כלבי הפקינז שלה, סנופי ומסיניו, נלקחו לטענתה מחצר הבית בזמן שהיא היתה בבית. "הכלבים האלה חשובים", היא אומרת. "אלה כלבים של בית ותמיד היו שבים הביתה. ברור שמישהו לקח אותם".
נחמן התלוננה במשטרה ואף הציעה פרס כספי עבור כלביה. בנוסף לכך פרסמה את תמונותיהם בכל הרשתות החברתיות ופיזרה מודעות ברחבי העיר, אך השבועות חלפו והכלבים עדיין לא חזרו.
לפחות שלושה מקרים נוספים כאלה התרחשו בעיר בחודשיים האחרונים: למשפחת הרשלג נעלם גור כלב זאב מחצר הבית, למשפחת אומרי נעלמה כלבה מסוג שיצו, שיצאה לטיול היומי ולא שבה, וממשפחת רוימי נלקח כלב מסוג פינצ'ר מעורב.
בעמותות למען בעלי חיים חוששים כי הכלבים נלקחו כדי להשתתף בקרבות כלבים, כשחלקם משמשים כפיתיון לאימונים - תופעה ידועה בסביבה, המוכרת להם וגם למשטרה. אניה מוסטקוב, מנהלת עמותת 'גלבוע אוהבת חיות', משחררת לעתים כלבים שנמצאו מוזנחים לאחר קרבות כאלה. "זו תופעה ידועה של גניבה לצורך המטרה הזאת", היא מסבירה.
"הכלבים עוברים התעללות. מזעיקים אותנו לסייע לכלבים כאלה, שמגיעים אלינו לעמותה במצב קשה מאוד, מנטלית ופיזית. חשוב מאוד לשמור על הכלבים שלא יסתובבו לבד ולא יישארו בחצר לבד, אם יש גישה לחצר", היא מסכמת.
המשטרה: "הנושא בחקירה".