תושבים ברחוב חרוד בנצרת עילית גילו השבוע שכנות טובה כשסייעו לשכנתם לחפש בפח האשפה השכונתי את הצמיד שקיבלה בירושה מסבתה, שנפטרה לפני כחמש שנים. בתום חיפושים ממושכים בפח הזבל נמצאה האבידה היקרה.
סיפור עם סוף טוב: הסבתא זרקה בטעות שקית עם תכשיטי זהב יקרים לפח טמון
בשבוע שעבר בזמן שריבקי לוצמן, תושבת העיר, עשתה סדר בדירתה לקראת אריזה ומעבר לבית חדש, היא הבחינה כי קופסה ובה מזכרות מסבתה שנפטרה נעלמה. משלא מצאה את הקופסה לאחר חיפושים רבים בבית, חשדה כי כנראה השליכה בטעות את הקופסה לזבל. היא ירדה למטה לפח השכונתי וכשהבינה כי הפח עדיין לא פונה, החלה לחפש את שאיבדה.
אחת השכנות שהבחינה במעשיה, שאלה אותה מדוע היא מחטטת בפח. "זו היתה הרגשה לא נעימה כשאחת השכנות ראתה אותי מוציאה זבל מהפח עם כפפות", סיפרה לוצמן, "היא שאלה מה אני מחפשת ואמרתי לה שכנראה זרקתי בטעות את הקופסה לפח עם הצמיד היקר מסבתא. היא גייסה מיד את בעלה ושניים מילדיה שבאו לעזור לי".
שכנים שהבחינו בהם והתעניינו מדוע הם מחטטים בפח, הצטרפו גם הם כדי למצוא את האבידה. "כעשרה שכנים עזבו הכול והתגייסו לעזור לי", ציינה, "פחדנו שאם לא נמצא את זה בהקדם יתחיל כבר להחשיך ובבוקר כבר יפנו את הפח, אז כולם עבדו מהר מאוד".
לאחר כשעה וחצי של חיפושים התגלתה הקופסה בתוך שקית צבעונית. "כולם שמחו כאילו זה שלהם, התרגשתי מאוד מזה שעזרו לי ובמיוחד מזה שמצאנו, זו המזכרת היחידה שנשארה לי מסבתא חוץ מכמה תמונות".
יוליה, השכנה שמצאה את הקופסה, הביעה סיפוק. "אני יודעת מה זו מזכרת שנשארה מסבתא", אמרה, "לי יש טבעת כזו ואני שומרת עליה כמו על אוצר יקר מאוד. ריגש אותי למצוא את זה ואני שמחה שהצלחנו".