דריה ארבל, יו"ר מרצ בגליל, הוזמנה השבוע לפגישה עם זיאד דרוויש, אחד מעוזריו הבכירים של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, שביקש להעניק לה מתנה אישית מטעמו.
יש מרצ: דריה ארבל מקדמת את השמאל בגליל
הפגישה נערכה כחודשיים לאחר ביקורה של ארבל במוקטעה ברמאללה, שבה נפגשה עם אבו מאזן, והעניקה לו מתנה סמלית - עץ זית ננסי מהגליל ומגן זכוכית עם תושבת, שעליו נחרט ציטוט מנאומו האחרון של ראש ממשלת ישראל המנוח, יצחק רבין: "עדיפה דרך השלום על דרך המלחמה". במסגרת הטקס, שנערך ביום שלישי במשרדי מרצ בתל אביב, העניק לה דרוויש תחריט של עץ זית עתיק ושתי מטפחות צבעוניות רקומות.
דרוויש, המשמש גם כסגן יו"ר הוועדה לאינטראקציה בין ישראלים לפלסטינים, אמר השבוע כי יו"ר הרשות הפלסטינית התרגש מאוד מהמחווה שארבל עשתה עבורו, ומיד לאחר תום ביקורה במוקטעה, ביקש לגמול לה. "המחווה הזאת ריגשה את אבו מאזן עד דמעות", אמר, "מה גם שעץ הזית הננסי היה נטוע באדמה שארבל אספה מצפת - עיר מולדתו".
הפגישה עם דרוויש נקבעה כבר לפני כחודש וחצי, אך היא נדחתה בעקבות הפיגוע בשרונה מרקט בתל אביב. "מאז ניסינו לקבוע מועד חדש, ואני שמח שהפעם זה הסתייע", הוסיף דרוויש. "יו"ר הרשות התעקש לשלוח לה תחריט של עץ זית, מאחר שעץ זה מקודש עבורנו ומסַמל שייכות וחיבור לאדמה, וזו היתה דרכו להביע את התרגשותו מהעובדה שארבל בחרה להביא לו עץ זית ננסי שניטע באדמה מצפת, העיר שהוא כל כך אוהב".
"כששמעתי מִפּעילי מרצ על הזמנתו של אבו מאזן", אמרה השבוע ארבל, "מיד הצעתי את עצמי - דווקא מפני שאני ילידת צפת ותושבת העיר. חשוב היה לי להיפגש עימו, כי ידעתי שהוא עצמו נולד בצפת וכבר סיפר בעבר על כיסופיו אליה". ואכן, באמצע חודש מאי, כאמור, היא יצאה למוקטעה עם עוד כמה פעילי מרצ מהגליל, יהודים וערבים גם יחד.
בעקבות הביקור ופרסום פרטי הפגישה בין השניים באמצעי התקשורת השונים, ספגה ארבל עשרות תגובות נזעמות מצד גולשים ברשת, חלקם תושבי צפת, ובהן כונתה בין השאר "בוגדת" ונקראה לעזוב את צפת. ארבל לא התרגשה מגל התגובות העוינות והודיעה כי תמשיך את פעילותה במסגרת מרצ.
"אלה היו כמה שבועות לא פשוטים", היא נזכרת השבוע, "אבל אף אחד מאותם קיצונים שגידפו אותי לא ירַפּה את ידיי ולא ישכנע אותי שאלימות והתלהמות עדיפות על הידָברות. השבוע, כאשר קיבלתי את מתנתו האישית של אבו מאזן ולצידה ברכה שעליה חתם באופן אישי, התרגשתי ממש כפי שהוא התרגש לפני כחודשיים. אני גאה בדרך שלי ושמחה מאוד שהמשוב שאני מקבלת לא מסתכם רק בגידופים, אלא גם בהערכה ובהכרת תודה".