ביום ראשון התקיימה מול רחבת העירייה הפגנה של כ־30 פעילים למען בעלי חיים. הפעילים, שדרשו לקדם את התוכנית לעיקור ולסירוס של חתולי רחוב, שתמנע הַמלָטות ומוות של מאות גורים בשנה, החזיקו שלטים ופגרי חתולים שהושלכו לפחי הזבל בעיר והוקפאו לצורך ההפגנה. בעקבות הלחץ שהופעל על העירייה, התחייב העומד בראשה רפי בן שטרית לתקצב את התוכנית.
40 בעלי חיים הוחרמו מתושב עכו
"זו הפעם הראשונה בתולדות העיר שמתקיימת מחאה בנושא רווחת בעלי החיים", אמר יוזם ההפגנה ויו"ר עמותת 'בית שאן אוהבת חיות', אופיר בן חמו. "המחאה נולדה כי הגענו למבוי סתום מול העירייה, אחרי שהשיחות בשנתיים וחצי האחרונות כשלו. המטרה היתה להעלות על סדר היום את מצוקתם של חתולי הרחוב ולדחוף את העירייה לטפל בנושא".
הפעילים עמדו לבושים בחולצות עם הכיתוב 'תעקרו את הסבל שלהם' והניפו שלטים: 'חתולים אינם הפקר' ו'כולנו קולם'. כמו כן, מספר פעילים עמדו כשהם מחזיקים בידיהם גורי חתולים מתים שנזרקו לפחי זבל בעיר, נאספו בידי חברי עמותת 'בית שאן אוהבת חיות', הוקפאו במקפיא שנתרם לעמותה ונשמרו במחסן במיוחד עבור המחאה.
"משחר ההיסטוריה אנחנו למדים ששינויים מתרחשים כשאנשים פועלים בדרכים לא שגרתיות", הסביר בן חמו מדוע בחרו להציג גורי חתולים מתים. "החלטנו להביא את האמת הכואבת לרחבת העירייה, ולא רק לעמוד ולצעוק את כאבם וסבלם של חתולי הרחוב. רצינו שראש העירייה והציבור יראו את הפנים של הקורבנות ואת ממדי התופעה המכוערת שמתרחשת בעיר. ההשראה הגיעה ממחאה שנערכה בספרד, שם עמדו מאות פעילים עם פגרים של כל מיני בעלי חיים. לקחנו מהם את הרעיון, אבל המסר שלנו שונה".
בשיאה של ההפגנה ירד בן שטרית אל המפגינים, שוחח עמם והסביר כי אין לו בעיה לתקצב את הפרויקט. "מצב הרשות המקומית מצוין. אין לעירייה בעיה להקצות תקציב עבור הנושא החשוב הזה", אמר.
לאחר שיחתו עם הפעילים, חתם בן שטרית על מסמך הבנות והסכמות שאמור לקדם את הפרויקט לעיקור וסירוס חתולי הרחוב. "מרגע החתימה של ראש העירייה, הסתיימה המחאה. הצלחנו להביא להישג המבוקש שבשבילו יצאנו למחאה", אמר בן חמו. "כעת אנחנו ממתינים לראות שהעירייה פועלת ומבצעת את ההתחייבויות שלה. אני רוצה להודות לראש העירייה על ההידברות המהירה, ההזדהות עם המאבק הצודק שלנו וההתחייבות האישית שלו בכתב. אני קורא לו לשתף איתנו פעולה בנושא רווחת בעלי החיים בעיר".
מהעירייה נמסר כי ראש העירייה הקשיב לבקשותיהם של הפעילים וכי הוא תומך בעקרונות מחאתם. "ראש העירייה סקר בפניהם שורה של מהלכים שקיים עד כה לשמירה על זכויות בעלי החיים, כמו ימי אימוץ, וכי ימשיך בעקביות ובהתמדה במדיניות השמירה על כלבים וחתולים", נמסר מהעירייה. "כמו כן, בפגישה עם הפעילים הוא הודיע להם שכבר הורה למנהל אגף תברואה בעירייה לקדם את תקצוב משרד החקלאות, תוך השתתפות הרשות בתקציב השנתי לעיקור ולסירוס. התקציב השנתי עומד כיום על סכום של 125 אלף שקל".