בטקס רב־רושם הוענק בשבוע שעבר אות 'יקיר העיר נצרת עילית' לראש העיר המיתולוגי מנחם אריאב. טקס ההוקרה לאריאב התקיים בשישי באולם התרבות של בית הדיור 'דור' בקרית טבעון, בנוכחות למעלה מ־200 חברים, אנשי ציבור ובני משפחה, שהגיעו לחלוק כבוד לאריאב.
מנחם אריאב: 31 שנה הספיקו לו ראש עיריית נצרת עילית לשעבר מתגעגע לתפקיד
הטקס אורגן בידי העירייה ביוזמתו של ראש העיר, רונן פלוט, שאמר עוד ביום היבחרו כי זה הדבר הראשון שיעשה. פלוט סיפר על תרומתו האדירה של אריאב לפיתוח העיר ולהעצמתה בתקופות כהונתו. בדבריו הדגיש את העשייה רבת הערך של אריאב, שהטביע חותמו על אבני דרך שהפכו את נצרת עילית מיישוב קטן לעיר מחוז. "רצינו להגיד לך תודה", סיכם פלוט, "תודה על כל מה שעשית למען העיר ולמען תושביה - שניהם היו מפעל חייך".
בשם חבריו של אריאב ותושבי העיר בירך מוסא כהן, מוותיקי התושבים בנצרת עילית. כהן ציין בדבריו כי אריאב צריך היה לקבל את אות הכבוד לפני זמן רב, אך הוא שמח שהדבר נעשה בסופו של דבר בידי ראש העיר פלוט, גם אם באיחור.
מטעם משפחת אריאב דיבר הבן אריאל, שנשא נאום מרגש וסיפר של פועלו של אביו למען העיר. בראשית דבריו הקרין סרטון ברכות שצילם נכדו עם ארבעת ילדיו - ניניו של אריאב - שנמצאים בשליחות באוסטרליה. "קיבלנו את ההודעה על קיום הטקס לאחר שמועצת העיר אישרה זאת, ושמחנו מאוד. זו היתה שמחה מלווה בהקלה, כי אנחנו חושבים שזה מגיע לאבא. הטקס היה מכובד וראוי, בנוכחות הרבה אנשים שאבא לא ראה שנים רבות, אנשים שגדלנו לידם ולצדם, והוא התרגש מאוד. כולנו התרגשנו - ואבא במיוחד, ראו זאת על פניו. זה נתן לו רוח גבית נהדרת, האושר והשמחה ניכרו על פניו והוא אפילו דמע", סיפר השבוע בנו אריאל ל'ידיעות העמק'.
המחווה של פלוט, שהיה במשך שנים מיריביו הפוליטיים המרים של אריאב, לא הפתיעה את הבן: "אין לנו משקעים, זה היה מעשה מרגש. כשרונן בא לפני הבחירות לקבל את ברכת אבא, הוא היה אמיתי מאוד". אריאב עצמו ישב בשורה הראשונה לצד רעייתו לאה, שלושת ילדיו אורנה, דניאל ואריאל ובני משפחתו המורחבת. הוא נשא דברים מרגשים והודה לפלוט על המחווה. בתום הטקס הוענק לו אות 'יקיר העיר', וכל הקהל עמד על רגליו ומחא כפיים. אריאב קיבל גם אותות הוקרה מידי הממונה על המועצה הדתית, שמעון גלרון, ומיו"ר העמותה למען הקשיש, משה יצחק.