נהג חדש בן 21, שרדף אחרי נוסעים שנקלעו לדרכו, חסם את דרכם וגזל מהם כסף ומכשיר טלפון, הידרדר לבסוף עם רכבו לתעלת מים. בית משפט השלום בנצרת שלח אותו לשמונה חודשי מאסר בפועל, בנוסף על כך שיפצה את שני המתלוננים נגדו ב־1,500 שקל לכל אחד.
צ'קלקה: נהג ללא רשיון, ופגע בניידת משמר הגבול ביום הזיכרון
על פי המתואר בכתב האישום המתוקן, בחודש מאי 2015, בשלוש לפנות בוקר, נסעו שני המתלוננים בכביש שבין מושב מולדת לטבריה. במהלך הנסיעה נסע הנאשם מאחוריהם במהירות מופרזת, עקף אותם במהירות ולאחר מכן האט בפתאומיות ואילץ אותם לעצור.
הדבר חזר על עצמו מספר פעמים, כאשר באחת הפעמים, ליד הכניסה לקיבוץ רמת צבי, עקף הצעיר את הנוסעים וחסם את דרכם. השניים ביצעו פניית פרסה בחזרה לכיוון הקיבוץ, אלא שהוא עשה כמותם והמשיך לדלוק אחריהם.
המתלוננים, על פי כתב האישום, דיווחו למשטרה על האירוע וביקשו עזרה; אולם בינתיים עקף אותם הנאשם ואילץ אותם לעצור את רכבם, עשה פניית פרסה, עצר במקביל לרכבם וצעק: "אתם עושים לי פוזות, אני אפוצץ אתכם, אני לא אתן לכם לצאת מפה".
המתלוננים ניסו לדבר על לבו ולאחר חילופי דברים נסעו מהמקום, כשהם סבורים כי הניח להם לנפשם. אלא שכעבור זמן קצר התברר שהנאשם המשיך לרדוף אחריהם לתוך הקיבוץ וכשעצרו, עצר לידם.
על פי כתב האישום, דרש מהם הצעיר באיומים לרוקן את כיסיהם. השניים מסרו לו 100 שקל ונמלטו בנסיעה מהירה, אך הוא המשיך לרדוף אחריהם עד שהגיעו לשער נעול ונאלצו לעצור. בשלב זה נָס אחד המתלוננים והסתתר בבית מבתי הקיבוץ, והנאשם דרש מרעהו למסור לו את תכולת כיסיו, כולל מכשיר הטלפון הסלולרי שלו.
לאחר מכן הסתלק הצעיר מהמקום בפראות, איבד שליטה על הרכב, סטה מהכביש והידרדר לתעלת מים. משנכשלו ניסיונותיו לחלץ את הרכב, נטש אותו ועזב את המקום.
הנהג הורשע על פי הודאתו במסגרת הסדר טיעון, בביצוע עבירות של "נהיגה פוחזת ברכב ודרישה באיומים של רכוש". בטיעונים לעונשו דרשה המדינה, בין השאר, 10 עד 30 חודשי מאסר, אך סנגורו טען שלא מדובר בעבריין מוּעד, אלא בנהג שקיבל את רשיונו זמן קצר לפני ביצוע העבירות, התלהב ועשה טעות. עוד הדגיש הסנגור כי גם שירות המבחן לא התרשם שמדובר בעבריין בעל דפוסים שליליים, כי אם בבחור צעיר ללא עבר פלילי, שטרם סיים לגבש את זהותו.
"על בית המשפט להרים תרומה למיגור תופעות אלה", כתב השופט אדריס נעמן בהחלטתו, "ולהבהיר לנאשם ולנאשמים פוטנציאליים כי מי שנוהג בבריונות באנשים תמימים שנקלעו במקרה לדרכו, ואינו מניח להם לנפשם ללא כל סיבה נראית לעין, יורחק מהמרחב הציבורי".
עוד הוסיף וכתב: "הנאשם לא ויתר ולא נסוג, למרות ההזדמנויות הרבות שהיו לו לעשות זאת ולא רק זאת, אלא שמעשיו הסלימו מרגע לרגע, תוך שנראה כי הוא שואב כוח מפחדם ההולך וגובר של המתלוננים". עם זאת ציין השופט כי נראה שלמעשים המתוארים בכתב האישום המתוקן לא קדם תכנון מראש.
מלבד מאסר בפועל ופיצוי כספי, נגזרו על הצעיר מאסר על תנאי וכן שלילת רישיון למשך 8 חודשים מיום שחרורו ממאסר. הוא חויב גם לחתום על התחייבות כספית בסך 3,000 שקל, ולפיה יימנע מביצוע עבירה דומה במשך שלוש שנים.