יוסי משולם, תושב שכונת נוף יזרעאל שביתו נהרס כמעט כליל בשריפה שפרצה ב־10 ביוני השנה, זכה לאחרונה למחווה מרגשת מצד עמיתיו לעבודה. עובדי חברת 'KLA Tencor' במגדל העמק תרמו לו ימי חופשה שהומרו לכסף במשכורת, וכמו כן העניקו לו ולמשפחתו בגדים וצעצועים.
איפה הג'ובניקים: מתנדבים יטפלו בטנקים בצה"ל? נצרת עילית: מי ניפץ שולחנות ב'מרכז רסקו'? דיירת עמידר: נזילה חמורה בקיר גורמת לריח רע
"ידעתי שמדובר בחברה שדואגת לעובדיה ושעובדיה דואגים אחד לשני, אבל לא האמנתי לעוצמה הזו", סיפר השבוע משולם. "זה ממש חיבוק חם. הייתה התנדבות עצומה. זה נתן את השקט הנפשי לסדר את הדברים וגם את העזרה להתקדם הלאה. הם כמו המשפחה שלי".
כזכור, בשריפה שאירעה בשכונה בחודש יוני נפגעו ארבעה בניינים ובהם 32 דירות, כמה מהן נהרסו כליל. משולם (36) ומשפחתו שהו לאחר השריפה שכילתה את ביתו שבוע ימים במלון במזרע ומשם הם עברו לדירה שכורה בשכונת רובע יזרעאל, שבה הם נמצאים עדיין, כחצי שנה לאחר השריפה, עד ששיפוץ ביתם יסתיים. "90 אחוז מהדירה שלנו נפגע", סיפר. "נשאר רק המבנה והקירות. הדברים המעטים שהצלחנו לאתר לא היו שימושיים. איבדנו את הכל. למזלנו המזכרות והתמונות היו במקלט הסמוך ונשארו שלמות. גם קצת מהביגוד נשאר".
כפי שסיפר משולם למשפחתו היה רק ביטוח על המבנה והרכוש לא היה מבוטח, כך שלאחר השריפה המשפחה הייתה צריכה להתחיל הכל מאפס. אבל משפחת משולם לא נשארה לבד, מהרגע הראשון, זאת בזכות התמיכה הגדולה שקיבל משולם מחברת 'KLA Tencor', שבה הוא עובד כחמש שנים.
מהרגע הראשון ששמעו על המקרה בחברה התגייסו מנהליו ועובדיו לעזור למשפחה בכל הדרוש. "בהתחלה אמרו לי שאקח כמה זמן שאני צריך כדי להתארגן ושהם יחכו לי", סיפר. "זה היה הדבר הכי מרגיע בעולם במיוחד כשזה בא מהמנהלים הכי גדולים בחברה. הייתי שבועיים בבית. בהמשך נשלח מייל כללי לעובדים עם המקרה ונפתח איסוף תרומות בשבילנו. כמעט כל יום המנהלים שלי הגיעו עם שקים וחבילות של תרומות, של ביגוד וצעצועים. קיבלנו גם אינספור שיחות מאנשים מהעבודה שהציעו לארח אותנו, דבר שהשאיר אותנו בפה פעור בכל פעם מחדש.
"התרומה הגדולה מכולן הייתה שכל עובד תרם ימי חופש שהומרו לכסף", אמר. "הייתה הירתמות מדהימה, אפילו של אנשים לא מכירים אותי. זה הציל אותנו. כמות החום שעטפה אותנו הייתה מדהימה".