פרשת התבטאויותיו של גבי ויינרוט, מתרגל במכללת תל חי, נגד חיילי צה"ל במהלך מבצע 'צוק איתן', עדיין לא תמה. כעת, לאחר שהמכללה נזפה בו, פנה מנכ"ל תנועת 'אם תרצו' מתן פלג לנשיא המכללה פרופ' יונה חן במכתב שבו מחה על כך שהמכללה לא ראתה לנכון לפטר את ויינרוט.
מתרגל כינה את צה"ל "רוצח ילדים" ועורר סערה קפה המהפכה: פעילי המחאה העתיקו את פעילותם
הסערה שחוללו דבריו של ויינרוט פורסמה ב-mynet, במהלך הלחימה בעזה. ויינרוט, פעיל מחאה חברתית מקרית שמונה העובד במכללת תל חי כמתרגל, פרסם בדף הפייסבוק שלו התבטאויות חריפות לגבי פעילות צה"ל. "אין זמן יותר נכון להשמיע קול נגד הצבא מאשר כשהצבא מבצע טבח", כתב, "אין אדם יותר מתאים לעשות זאת מאשר חייל המסרב פקודה".
דבריו הביאו לתגובות זועמות, ביניהן עלון שהופץ נגדו במכללה ונשא את הכותרת: "זהירות: בוגד במדינה בשירות מכללת תל חי!!!".
בעקבות זאת זומן ויינרוט לשימוע וננזף על ידי הנהלת המכללה. כעת, כאמור, יש מי שדורש לפטר אותו.
"מדובר באמירות קיצוניות, שקריות ומסיתות", קבע פלג במכתבו לנשיא המכללה, "שקרים והכפשות מעין אלו שהטיח ויינרוט יוצרים תעודת עניות למכללת תל חי ופוגעים ביוקרתה באופן יסודי".
לדבריו, אנשי התנועה הופתעו מתוצאות השימוע שערכה המכללה לויינרוט, והוא הוסיף: "אנו דורשים בזאת את פיטוריו של מר גבי ויינרוט ממכללת תל חי בשל התבטאויותיו הקיצוניות והמסיתות נגד חיילי צה"ל. לא מפני שהתבטאויות אלו הן 'פוליטיות', אלא כי הן מסיתות ומכפישות באופן ישיר סטודנטים הלומדים במכללה ממש".
יו"ר סניף מרצ בגליל, דריה ארבל, יוצאת נגד דרישת ארגון הימין: "אינני מזדהה עם קריאתו של ויינרוט לסירוב פקודה, זה לא עולה בקנה אחד עם התפיסה הדמוקרטית שלי. יחד עם זאת, אני סבורה שהדברים שהוא אמר לא חרגו מגבולות חופש הביטוי.
"אין שום סיבה לפטר אדם ממקום עבודתו בגלל התבטאויות פוליטיות. אם מדובר בהסתה, זה עניינה של המשטרה, לא של מקום העבודה. הרי גם לא מפטרים את כל אלה שאומרים 'מוות לערבים' ממקום עבודתם".
בתגובה אמר ויינרוט: "אני מתייחס בביטול לדברי הלהג של תנועה בעלת מאפיינים פשיסטיים כמו אם תרצו, ואני מביע תקווה שמכללת תל חי לא תביך את עצמה עם התייחסות לפנייה הזו".
ממכללת תל חי נמסר בתגובה: "פנייתו של ארגון אם תרצו התקבלה אצלנו. היא נוגעת לעניין משמעתי שבין המכללה לבין אחד מעובדיה. הנושא טופל בהתאם לנהלים המקובלים. את הסתייגותנו מתוכן דבריו של ויינרוט פרסמנו בזמנו".