כ- 125 נערות, תושבות המועצה משכבות ז' – ט' מכל בתי הספר ברחבי המועצה, התכנסו בסוף השבוע האחרון לערב של יצירה, פעילות גופנית וסדנאות ערכיות בבית המועצה. זו הפעם השנייה בה מתקיים במועצה יום הנערה במטרה ליצור מפגש חברתי חוויתי ובמהלכו, לאפשר עיסוק בתכנים ערכיים, חווייתיים ומניעתיים, המעסיקים נערות מתבגרות.
מחכים לכם בעמוד של "ידיעות העמק" בפייסבוק
הנערות, שהגיעו בהסעות מאורגנות מיישובי המועצה, נהנו מדוכנים מגוונים שכללו אוכל ושתייה, לקים, איפור, עיצוב שיער ויצירה: יצירת מגנים לפלאפונים, צמידים, צביעת ציפורניים, הדרכת איפור, שזירת שיער ועוד.
בחלקו השני של הערב, השתתפו הבנות בסדנאות בנושאים מגוונים ביניהם: חברות וזוגיות, אינטרנט וגלישה בטוחה ברשת, משחק ממוחשב בנושא אלכוהול וסמים, רפלקסולוגיה, תזונה והגנה עצמית סטיילינג, ריקודי בטן. הנערות לקחו חלק פעיל בסדנאות, שאלו, התנסו וסיפרו כי למדו דברים חדשים במהלך הערב. בסיומו של הערב נערך ריקוד אירובי לטיני משותף לכל הבנות וכל משתתפת קיבלה מגנט עם תמונתה מהאירוע ושי אישי מפנק.
הערב הינו תולדה של שיתוף פעולה בין מחלקות רבות במועצה: מחלקת הרווחה, מחלקת נוער, חינוך בלתי פורמאלי, עיר ללא אלימות, רשות מקדמת אורח חיים פעיל ובריא ומחלקת מתנדבים וכן הודות להתנדבותם של גופים ומתנדבים בערב עצמו: "תמר-אומנות השיער", "חוות דרך התבלינים", "אקספק", צאלה מורג, שני ראובני פאר, טל ניר-אוחיון, יהלי טורבן, דניאלה סיידוף, שלומית יוסף, עמית כהנוב ואורנה אדלשטיין.
גלית צור יוסף-עו"ס נערות במחלקת הרווחה, סיכמה את האירוע: "זוהי השנה השנייה שאנו מקיימים ערב זה, אנו רוצים להגיע לכלל הבנות ולהעלות בפניהן דילמות שאותן הן עוברות ביום יום, עם נקודה נוספת למחשבה. היה מקסים לראות את כל הבנות שהשתתפו בערב זה, האווירה היתה שמחה ומרגש היה לראות את כל המתנדבות של האירוע, שאמרו שישמחו לקחת חלק גם בשנה הבאה".
נתלי ליברמן-רכזת הדרכה במחלקת נוער, התייחסה למספר הגבוה של הנערות שהשתתפו באירוע ואמרה: "משמח לראות שכל כך הרבה בנות הגיעו לערב זה, כייף לפגוש ולראות אותן במסגרת אינטימית יותר, מעבר לטיולים ולמפעלים לאורך השנה".