תערוכה חדשה נפתחה בקניון 8 סנטר בקרית שמונה תציג תמונות מימיה הראשונים של העיר. התערוכה היא חלק מפרויקט שימור ותיעוד בשם "עיר נגלית לעין" שמתקיים בקרית שמונה ובמקביל בעוד כמה ערים בארץ.
מחכים לכם בעמוד של "ידיעות העמק" בפייסבוק
ב-18.12.2013 בשעה 17:00 התקיים טקס פתיחה חגיגי של תערוכת תמונות בקניון 8 סנטר בקרית שמונה. בתערוכה מוצגות תמונות נבחרות מתוך אלפי תמונות שנסרקו מתוך אלבומים פרטיים של תושבים ותיקים. בשנים האחרונות מתקיים בקרית שמונה פרויקט הנקרא "עיר נגלית לעין", שמטרתו לתעד את ימיה הראשונים של העיר. הפרויקט הוא יוזמה של יד בן צבי ואתר מורשת במשרד ראש הממשלה.
תלמידים מבית ספר דנציגר משתתפים בפרויקט, הם פוקדים את בתיהם של הוותיקים, סורקים את התמונות ומתעדים את הסיפור הפרטי של כל משפחה. הצילומים והסיפורים מתועדים באתר האינטרנט של פרויקט 'עיר נגלית לעין'. עד היום נכללו בתוך אתר האינטרנט של הפרויקט 42 אלבומים משפחתיים של ותיקי קרית שמונה עם אלפי תמונות.
התערוכה בקניון 8 סנטר נועדה לחשוף את הפרויקט 'עיר נגלית לעין' לתושבי קרית שמונה, ולטפח את המורשת הישובית של העיר. במקביל לכך יש כוונה לשדרג את המוזיאון העירוני שעוסק בעיקר בימיה הראשונים של קרית שמונה ב"מעברת חלסה", והוא המוזיאון היחידי בארץ שמתמקד בתופעת המעברות.
מנהל המועדון לעיוור בקרית שמונה, בני אברהמי, התנדב לרכז את פרויקט 'עיר נגלית לעין', והוא גם הופיע בטלוויזיה וסיפר על הפרויקט ועל חידוש המוזיאון. כעבור זמן לא רב הוא קיבל שיחת טלפון מפתיעה מתושב קרית שמונה לשעבר בשם חיים כהן, המתגורר כיום באשדוד.
"ראיתי אותך בטלוויזיה מספר על המוזיאון של קרית שמונה", סיפר כהן לאברהמי. "אשתי ואני התחלנו את חיינו המשותפים בפחונים של חלסה בשנות החמישים, וחיינו את מרבית השנים היפות שלנו בקרית שמונה. נותרנו עם זיכרונות יפים מאותה תקופה. החלטתי להיפגש איתך כדי לראות כיצד אני יכול לתרום לחיי התרבות של העיר שאותה אנחנו לא שכחנו כל חיינו".
השיחה הזו הובילה לביקור של חיים כהן ואשתו הלן בקרית שמונה. בעקבות הביקור במוזיאון העירוני, אמר כהן: "ההתרשמות שלי מהמוזיאון היא שנדרשת בו השקעה רבה. אני והלן החלטנו לתרום חמישים אלף דולר להקמת מצגת אורקולית שבה יונצח כל מה שהיה פעם בחלסה. אני רוצה שכל ילד בבית ספר ומבוגר שיגיעו לקרית שמונה, ידעו מה היה פה פעם, ואיך הכל התחיל".