ועד ההורים העירוני בעפולה דורש מהעירייה לבדוק את הקרינה בסביבת ארונות החשמל בכל מוסדות החינוך בעיר. לאחר חשיפת רצף מטריד של מקרי סרטן בכיתה במרכז הארץ החליט השבוע ועד ההורים העירוני בעפולה שלא לקחת סיכון, ודרש לקיים בהקדם בדיקה של אחוז הקרינה בסביבת ארונות החשמל בכל מוסדות החינוך בעיר.
יו"ר ועד ההורים העירוני, רועי בר, פנה לעירייה באמצעות מכתב שעליו חתומים כל חברי ועד ההורים, ובו בקשה לטפל בנושא על מנת שהבדיקות יבוצעו בהקדם. "מדובר בילדים של כולנו", אמר, "צריך לפעול כמה שיותר מהר. ערים נוספות כבר ערכו בדיקות. אנחנו רוצים להיות שקטים ולדעת שאין סכנה לילדים שלנו".
התעלפה במקלחת בגלל המים החמים הסייען המוסלמי מדרום לבנון שהפך לחרדי בצפת מחכים לכם בעמוד של "ידיעות העמק" בפייסבוק
במקביל לפנייה לרשות פנתה יו"ר ועד ההורים בבית הספר יובלים, עילית שמואלי, למנכ"ל המשרד להגנת הסביבה וביקש את עזרתו בקידום ביצוע הבדיקה. "צריך לראות שאין בעיות, ואם ישנן בעיות אז צריך לפתור אותן מיד", אמרה, "בחורף החשמל עובד ביתר שאת וזה מסוכן בכל דקה שעוברת. נבהלתי כשראיתי מה קרה במרכז. זה זעזע אותי. ההורים בוועד לחוצים. ברור לנו שנעשה כל מה שצריך כדי לגרום לדברים לקרות. אין משחקים בדברים האלה. צריך להסיר את הדאגה הזו מעלינו. נפעל במלוא הרצינות ובמלוא העשייה".
שמואלי קראה לחברת החשמל להירתם גם היא לנושא ולבדוק את ארונות החשמל שבאחריותה. "המטרה היא שכל הגופים יירתמו. אני רוצה להיות בטוחה שגם לחברת החשמל אכפת מהעניין", אמרה.
מעיריית עפולה נמסר בתגובה: "הנושא הועבר לטיפול במחלקת איכות הסביבה בעירייה אשר אחראית על בדיקות קרינה ברחבי העיר".
מחברת החשמל נמסר בתגובה:"בכל הקשור לארונות החשמל פנימיים חשוב להבין שמדובר במתקן פרטי שאינו באחריות חברת החשמל. במידה וועד ההורים יפנה לחברת החשמל כל פנייה תיבדק באופן מקצועי ולגופו של עניין".