בשורה טובה לציבור שומרי הכשרות בנצרת עילית: אחרי שתושבים רבים התלוננו כי לא קיים בעיר בית קפה כשר שבו הם יכולים לבלות עם משפחתם, נמסר מבית הקונדיטוריה 'שני' כי בקרוב ייפתח במתחם דודג' סנטר בית קפה עם תעודת כשרות מטעמם. במתחם דודג' ייפתח בקרוב גם סניף לא כשר של רשת בתי הקפה 'קקאו', אך גם ברשת הזו מבטיחים כי הסניף השני שיפתחו בעיר יישא תעודת כשרות. תושבים רבים בנצרת עילית, שומרי כשרות, מתלוננים כבר זמן רב על כך שאין בעיר בתי קפה ומסעדות עם תעודות כשרות.
חתן וכלה תובעים את הנהג: בגללו איחרנו לחופה המרצה היה בוטה, הסטודנטיות יקבלו פיצוי מחכים לכם בעמוד של "ידיעות העמק" בפייסבוק
כבר לפני כמה חודשים העלו כמה תושבים את העניין. "קיוויתי שאנשים יתעוררו ויבינו שיש פה נתח שוק נכבד של שומרי כשרות עם תעודות, ויקימו לפחות מקום אחד שאליו אפשר להגיע עם בני המשפחה ולבלות", אמר יעקב שפיר תושב העיר.
תושב אחר, יוסי כץ, התלונן שאין לו איפה לשבת עם המשפחה. "יש פה קייטרינג כשר ומסעדות פועלים כשרות, אבל אין פה מסעדות כשרות שאפשר לצאת אליהן בערב עם המשפחה ולחגוג אירוע משפחתי או יום הולדת או אפילו סתם לבלות. גם למקומות שבהם אין בשר וחלב יחד אין תעודת כשרות, ולכן אין סיכוי שאנחנו יכולים לצאת אליהן".
בשנה האחרונה עברו להתגורר בנצרת עילית משפחות רבות מהמגזר הדתי והחרדי, שחשות בחסרונו של בית קפה. כמה מהן מספרות שכאשר הגיעו לסגור חוזי שכירות או קנייה של דירות נאלצו להיפגש בבתי המשכירים או בבתי קפה מחוץ לעיר, בעפולה או במגדל העמק, שבהן יש מקומות עם תעודת כשרות.
"חבל מאוד שאף אחד לא מריח את הפוטנציאל העסקי הטמון בזה", אמר בראשית השבוע כץ, "אני בטוח שגם ממקומות אחרים יגיעו אלינו לבית קפה שיש לו תעודת כשרות. כיום נבנות בנצרת עילית דירות למגזר החרדי ולעיר מגיעים תושבים חרדים רבים, מדובר במאות ואלפים, ונורא חבל שלא מתחשבים בנו. זה בזבוז שפותחים פה כל כך הרבה רשתות ואפילו לאחת מהן אין תעודת כשרות".
מבירור שנערך בהמשך השבוע עלה כי קונדיטוריית שני תקים סניף כשר ראשון בעיר. "אני מברך על היוזמה ועל כך שיש מי שהשכיל להרים את הכפפה", אומר כץ בסיפוק, "אני יכול להבטיח שאנחנו נפקוד באופן קבוע את המקום, ואני מקווה שזו תחילת הדרך לעוד בתי קפה כשרים שיקומו בעיר".