זוג ניצולי שואה נכים, מריה ואנטולי ז'יטומירסקי, המתגוררים בבניין בשדרות תל חי 52 בקרית שמונה, שהמרצפות בכניסה אליו שבורות ועקומות, חוששים לדרוך על המרצפות, לדברי המטפלת שלהם.
מנצחת: לוקה בתסמונת דאון כבשה את ההימאליה מחכים לכם בעמוד של "ידיעות העמק" בפייסבוק
ז'יטומירסקי הוא גיבור מלחמה של הצבא האדום וזכה במדליות ואותות הצטיינות במלחמת העולם השנייה. הוא ואשתו מריה אינם דוברי עברית, והם מתקשים מאוד גם בהתניידות. רוב הזמן הם ספונים בדירתם ולא יוצאים ממנה. אבל כשהם בכל זאת רוצים לצאת מהבניין הם מתקשים, בגלל המצב של המרצפות בכניסה לבניין.
המטפלת של השניים, סווטלנה ז'וקובסקי, אומרת בייאוש: "המצב של המרצפות בכניסה לבניין פשוט קטסטרופלי. הן שבורות ועקומות, וזה ממש מסוכן. אנטולי כבר נפצע פעם אחת כשנפל. זה לא ייתכן שהם יסכנו את עצמם בכל פעם שהם צריכים להיכנס לבניין או לצאת ממנו. פניתי לעירייה, לעמידר (בעליה של הדירה, א"ל), אבל בינתיים שום דבר לא זז".
בעירייה הסבירו כי הבניין אינו באחריותה.
מחברת עמידר נמסר: "הבניין אינו בניהול חברת עמידר, האחראית לניהול חמש דירות בו בלבד. המפגעים הם בשטח הציבורי, והאחריות לתיקונם היא של ועד הבית. ב-18.4.13 שלחה עמידר מכתב לדיירים (הרוכשים), המתריע על המפגעים, וכן הודגש כי חברת עמידר תשתתף בעלות היחסית של הדירות שבניהולה.
"לאחר שלא התקבל מענה יזמה עמידר פנייה למשרד הבינוי והשיכון, בבקשה לבצע את העבודה בחיוב הרוכשים. נערך סיור של נציג משרד הבינוי והשיכון במקום, ולכשתתקבל החלטת משרד הבינוי והשיכון בנושא, תפעל חברת עמידר בהתאם להנחיות".