לוחם לשעבר תובע את בית החולים פוריה בטענה כי בגופו הושתל קוצב לב, למרות שכלל לא היה צורך בכך. התביעה הוגשה לבית המשפט המחוזי בלוד, באמצעות עו"ד אייל רגב ממשרד חיים קליר ושות' בסניף חיפה, בטענה כי בית החולים התרשל בטיפול כאשר ביצע הליך שאינו נדרש ושתל בגופו של החייל קוצב לב.
איך הפך קבר רשב"י לאתר כל כך פופולרי? מחכים לכם בעמוד של "ידיעות העמק" בפייסבוק
מכתב התביעה עולה כי התובע, כיום לאחר שירות צבאי, התגייס לצה"ל בשנת 2007 עם פרופיל 97 ושירת כלוחם בחטיבת כפיר. בתקופת שירותו הצבאי סבל מדי פעם מדופק מהיר, ודיווח על כך לרופא במרפאה הצבאית.
לאחר כשנה וחצי מתחילת שירותו נשלח התובע על ידי המרפאה לבצע בדיקת הולטר א.ק.ג, ובעקבותיה הופנה להמשך בדיקות ומעקב בבית חולים פוריה. ימים אחדים לאחר ביצוע הבדיקה הוחלט לאשפזו בבית החולים, ולאחר בירור ובדיקה נוספת החליטו הרופאים להשתיל בגופו של התובע קוצב לב קבוע. אולם לטענת לאחר שהקוצב הושתל, לטענת התביעה, עבר התובע בדיקות תקופתיות, ואלה הראו כי ההשתלה הייתה מיותרת מלכתחילה.
לתביעה צורפה חוות דעת רפואית של מומחה למחלות לב הקובעת, לטענת הצעיר, באופן נחרץ כי רופאי בית החולים לא ביצעו את הבירורים הנדרשים על מנת לאבחן את מצבו הרפואי במועד שאושפז, וכי אם היו מבררים את מצבו הרפואי כראוי היו מגלים כי ההשתלה אינה נדרשת.
עוד נטען בתביעה כי טרם ביצוע ההשתלה לא ביררו רופאי בית החולים את פרטי תלונותיו של התובע במרפאה הצבאית שהפנתה אותו אל בית החולים ולא הזמינו את תיקו הרפואי מצה"ל, כנהוג במקרים כאלה. כמו כן נטען כי הרופאים לא שקלו את ההשפעות הגופניות והנפשיות שבהשתלת גוף זר בגופו של אדם צעיר למשך כל חייו, והתובע תיאר כי מאז ההשתלה הוא סובל מכאבים באזור ההשתלה ומהגבלה בביצוע עבודות מאומצות ונאסר להתקרב למכשירים אלקטרומגנטיים.
לאור זאת טוען הצעיר כי בית החולים התרשל בטיפול בו כאשר השתיל בגופו קוצב לב ללא כל צורך רפואי ומבלי שניתן להוציאו, וכי לא ניתנו לו מלוא ההסברים הנדרשים טרם ביצוע ההליך, בהם הסיכונים הכרוכים בביצוע ההשתלה. לטענתו, אם אלה היו נמסרים כראוי לא היה נותן את הסכמתו לביצוע ההשתלה. בנוסף נטען בכתב התביעה כי בעקבות השתלת קוצב הלב ורשלנות בית החולים סובל התובע מדיכאון קשה ומחרדות.
מבית החולים פוריה נמסר: "המקרה נשוא התביעה הועלה בעבר בידי התובע בפני נציב קבילות הציבור במשרד הבריאות. המקרה נבדק על ידו ולא נמצא כל פגם בשיקולים הרפואיים והמקצועיים של בית החולים. כתב התביעה יילמד על ידינו ואנו נשיב לטענות המועלות בו כמקובל, בבית המשפט".