יוסי גלרמן מנצרת עילית, מנע אסון כשחילץ שלושה ילדים בגילאי 13, 9, 3 מהבית הסמוך לאחר שתנור עלה באש. עבור גלרמן ורעייתו ליאת, יום שישי שעבר היה עוד יום שגרתי של ניקיונות והכנות לשבת. במהלך הניקיונות שמעה אשתו צעקות של ילדים. "דלת הבית הייתה פתוחה כי בדיוק סיימנו לשטוף ושמעתי ילדים צועקים ובוכים", סיפרה השבוע, "זה הלך והתגבר. פתאום שמעתי את בעלי צועק שזה מהבית של השכנים". גלרמן לא חשב פעמיים ושם פעמיו לכיוון ביתם של השכנים. הוא דפק בדלת וצלצל, ומשלא נענה פתח את הדלת, שלמרבה המזל לא הייתה נעולה, ושמע את הצעקות של הילדים הכלואים בחדרים.
בני זוג שיפצו את ביתם של שכניהם הקשישים צפון: מצאה פעוט משוטט ואספה אותו לביתה מחכים לכם בעמוד של "ידיעות העמק" בפייסבוק
שנכנס לתוך הבית הבחין בתנור חשמלי שעולה באש כשלידו בגדים מונחים על הרצפה. "צעקתי מיד לילדים שייקחו בגד ויכסו את הפה והאף. שמתי את החולצה שלי על הפנים כי הכול כבר העלה עשן, ורצתי לחדר כדי לחלץ את הילד הגדול. חסמתי אותו מהאש ומהעשן, לקחתי את שני הקטנים איתי והוצאתי אותם מהבית", סיפר השבוע בהתרגשות.
אחרי שחילץ את הילדים, נכנסו איתו לבית עוד שני שכנים ויחד הם כיבו את השריפה. השלושה השתלטו על השריפה ואחת השכנות אף התקשרה לבטל את הקריאה למכבי האש.
הוריהם של הילדים, ששהו באותה העת בעבודה, הוזעקו על ידי אשתו של גלרמן, והגיעו נסערים לביתם אחרי שהבינו שנמנע אסון גדול. "כל הבית שלי היה מלא בשחור", סיפרה אמם של הילדים, "מזל שלא היו הרבה דברים מסביב ושזה לא הגיע לחדרים. האש חסמה חלק מהמסדרון. קרה לנו נס גדול, לא האמנתי בחיים שזה מה שיקרה בזמן שאהיה בעבודה. אני לא משאירה מכשירי חשמל דלוקים, רק המזגן פעל כי היה קר מאוד".
לדברי ההורים, הבן הגדול התעורר בבוקר ומפאת הקור העז של הסערה בסוף השבוע שעבר, הפעיל תנור חשמלי במסדרון סמוך לערימת בגדים שנועדו לכביסה. מסיבה לא ברורה, כנראה קצר חשמלי, החל התנור לבעור והבגדים עלו באש. מי שהעיר את האחים הוא הבן הקטן שהבחין באש וצעק לעבר אחיו שישנו בחדר ליד.
"אם השכנים שלי לא היו בבית או לא היו שומעים, היה פה אסון שאני לא רוצה לחשוב עליו. תודה לאל שהשכנים שלי ערניים והיו מספיק אמיצים לחלץ את הילדים שלי", אמרה האם השבוע.