בית משפט השלום בעפולה פסק לאחרונה פיצויים בסך 22 אלף שקל לתושבת הצפון שנפלה מגלגל ענק בלונה פארק תל אביב וכתוצאה מכך שברה את הרגל. במהלך חודש ספטמבר 2008, לקחה האישה את בנה לבילוי בלונה פארק הנמצא בבעלות חברת עיר השעשועים בע"מ. על פי התביעה, במהלך שהותם בפארק, עלו השניים יחד למתקן גלגל ענק. בשלב מסוים, בעודם יושבים בתוך הקרון, עצר הגלגל ומיד לאחר מכן הודיע מפעיל המתקן על תקלה בלתי צפויה.
תעלומה: חמישה כלבים נמצאו מתים ביום אחד מנצחת: לוקה בתסמונת דאון כבשה את ההימאליה מחכים לכם בעמוד של "ידיעות העמק" בפייסבוק
לטענת התובעת בבית המשפט, כתוצאה מתקלה זו החל מפעיל המתקן להוביל באופן פרטני את האנשים מקרוניות המתקן אל עבר רחבת היציאה, וכאשר הגיע לקרונית שבה ישבה עם בנה היא נתבקשה לרדת ממנה. אלא שמיד לאחר שהוציאה רגל אחת, החל לפתע הגלגל לנוע ובשל כך היא נפלה ארצה מגובה של שני מטרים, נחבלה ונזקקה לטיפול רפואי בבית חולים, שם אובחנה כמי שסובלת משבר ברגל ימין.
מפסק הדין עולה, כי במסגרת כתב התביעה שהוגש כנגד חברת עיר השעשועים בע"מ וחברת הביטוח שלה, טענה האישה כי האחריות המלאה לתאונה רובצת על הנתבעות, וכי חברת עיר השעשועים, כמפעילת הפארק, פעלה בחוסר זהירות בכך שעובדיה לא פיקחו באופן ראוי על תקינות המתקן, לא התריעו בפני המבקרים בפארק על אי תקינותו, לא הדריכו אותה כיצד לרדת באופן בטוח מהמתקן, ולא וידאו את עצירתו המוחלטת של המתקן טרם יציאתה ממנו.
כנגד טענות אלה, טענו הנתבעות, כי האירוע קרה לנוכח בחירתה של האישה לרדת מהגלגל אחרונית באופן שגרם לנפילתה, וכי היא לא הוכיחה כי אכן הייתה תקלה במתקן. כמו כן טענו כי הנזק הגופני שנגרם לה היה מינורי.
השופטת תמר נסים שי מבית משפט השלום בעפולה דנה בטענות הצדדים, והחליטה לקבל את טענת התובעת, לפיה כאשר החלה בירידה מהמתקן נע לפתע הגלגל כלפי מעלה, וזו הסיבה שרגלה נתקעה בקרונית ממנה ירדה וכתוצאה מכך נפלה ארצה. כמו כן ציין בית המשפט כי גם בתיעוד הרפואי מבית החולים שנכתב בסמוך למקרה נכתב כי רגלה הימנית של התובעת נתלתה בגלגל, וכתוצאה מכך היא נפלה מגובה של שני מטרים.
עוד ציין בית המשפט, כי על מפעילת הפארק חלה חובה לפקח על תקינותם של המתקינים בהם עושה ציבור המבקרים בפארק שימוש, על אופן השימוש במתקנים ועל בטיחות השימוש בהם, ובמקרה זה ברור כי הגלגל לא היה אמור לזוז בעת שירדה ממנו התובעת וכאשר רגל אחת שלה כבר הייתה מחוץ לקרונית.
לאור זאת חייב בית המשפט את הנתבעות לשלם לאישה פיצויים בסך 22 אלף שקל, בתוספת אגרות משפט ושכר טרחת עורכי דין בסך של 4,400 שקלים.
מחברת עיר השעשועים נמסר: ה'לונה פארק' הוא בית לכל ילדי ישראל ופועל במקצועיות ובבטיחות למען כלל המבקרים. משנת הקמתו ביקרו בפארק מאות אלפי בני אדם שבילו בו בבטחה ובהנאה רבה. אנו מכבדים את החלטת בית המשפט, וקוראים לילדי ישראל ולילדים 'ברוחם' לבוא וליהנות מחוויה מהנה ובטוחה".