שופט בית משפט השלום בקרית שמונה, סאאב דבור, הורה בשבוע שעבר על ביטול כתב האישום נגד תושב צפת (50), שהואשם כי איים, לכאורה, לרצוח את כלתו, במטרה למנוע את נישואי בנו עמה, בשל מוצאה התימני.
שאלת רב: האם מותר לרצוח את הכלה התימנייה? מחכים לכם בעמוד של "ידיעות העמק" בפייסבוק
בכתב האישום, שהוגש בחודש נובמבר אשתקד, בגין איומים, מתואר: "בשיחה שנערכה בין הנאשם לבין אדמו"ר מסוים, שאל האדמו"ר את הנאשם: 'מה יהיה עם החתונה?', הנאשם השיב לו: 'האם מותר לרצוח את הכלה המיועדת?', תוך שהוא חוזר על שאלה זו פעמיים. האדמו"ר שאל אותו: 'למה אתה רוצה לרצוח את הכלה?' והנאשם השיב: 'בגלל שבני אשכנזי והכלה היא תימנייה'".
על פי כתב האישום, במעשיו אלה, איים הנאשם ב"פגיעה שלא כדין בגופה ובחייה של הכלה המיועדת". בעקבות הדברים דיווח האדמו"ר למשטרה על כוונותיו של האיש, וזה נעצר,
ולאחר מכן אף הוגש נגדו, כאמור, כתב אישום. בדיון שנערך בבית המשפט לאחר הגשת כתב האישום, ביקשה המשטרה להאריך את מעצרו עד תום ההליכים, וכך אמר בדיון בא כוחה של המשטרה: "בעדותו אמר האדמו"ר כי הנאשם סיפר לו שישבש את החתונה. מדובר באדם מאוד לא רגוע, אשר מסוגל לממש את הכוונות שלו. מדובר באדם אלים ויש לו מזג רוח תוקפני".
כעבור כשישה שבועות בהם שהה האיש במעצר, הוא שוחרר למעצר בית ונשלח להשגחה בישיבת הרב קוק בטבריה. בדיון שנערך בשבוע שעבר בבית המשפט אמרו נציגי הפרקליטות: "בעקבות קושי ראייתי ממשי, אנו חוזרים בנו מכתב האישום". השופט סאאב דבור, אף הורה להשיב לו את דרכונו שנלקח ממנו בעת מעצרו.
פרקליטו של האיש, עו"ד אפי דמרי, מסר השבוע: " אני שמח שהמשטרה והפרקליטות הבינו שהעץ שטיפסו עליו היה גבוה מדי. התיק הזה שנוהל נגד מרשי מצביע, באופן בוטה, על אוזלת ידה של המשטרה ועל עינוי הדין שגרמה לו. האיש שהה במעצר מיותר במשך חודש וחצי ולאחר מכן נשלח למעצר בית מיותר אף הוא, שנמשך כחמישה חודשים. בעקבות החלטת השופט, אנו בוחנים את המשך צעדינו ונשקול אפשרות של הגשת תביעה אזרחית לנזיקין".