שופטת בית המשפט לענייני משפחה בטבריה, ג'מילה ג'בארין כליפה, נעתרה באופן חלקי לבקשת אישה מאזור הצפון, שיוצא צו הרחקה מהבית לבעלה לשעבר. השופטת קבעה שהצו יהיה תקף לשנה בלבד, למרות בקשתה של האישה, להוציא צו קבוע.
למרות הנכות הקשה: מתעקש לעמוד בהמנון זרקת זבל ברחוב? העירייה תחטט בשקית ותחשוף מחכים לכם בעמוד של "ידיעות העמק" בפייסבוק
מפסק הדין שניתן לאחרונה עולה כי המשבר בין בני הזוג החל על רקע פער הנוגע לאורח חייהם. הבעל לשעבר טען כי אשתו החלה בתהליך של חזרה בשאלה והחלה להתלבש ולהתנהג באופן שסתר את המנהגים והנורמות המקובלות בקרב קהילתם החרדית, דבר שפגע בערכים הדתיים וגרם למבוכה רבה למשפחה. לבסוף בני הזוג התגרשו.
מפסק הדין עולה כי האישה טענה שבעלה התעמר בה נפשית וכלכלית, שלט בתקציב המשפחה וכי היא היתה צריכה להתחנן אליו על מנת לקבל כסף להוצאות הילדים והבית. "הנתבע השליט בבית אווירה קשה, כאשר לכל בני המשפחה היה אסור להמרות את פיו וכולם היו חייבים לבצע את הוראותיו ודרישותיו במלואן וללא דיחוי", טענה האישה. עוד נטען כי בעקבות אלימות פיזית שהפעיל הנתבע כלפיה היא הגישה תלונה במשטרה והנתבע הורחק מבית המגורים למשך שנה והתגורר בבית הוריו.
עוד תואר כי לאחר שפג תוקפו של צו ההגנה, באחד הימים, נכנס הנתבע לבית המשותף ללא תיאום וכשהגיעה התובעת לבית מצאה את בנותיה הקטינות יושבות כשהן מפוחדות, "ומהעת שהתובעת נכנסה לבית החל הנתבע ללכת אחריה כשהוא מצלם ומקליט אותה ללא הרף, חיטט בתיקה האישי, הוציא מסמכים אישיים שהיו בשקית שהביאה עימה וצילמם, כמו כן חיטט במגירות אישיות ובארונות המשמשים את התובעת. הוא האשים אותה כי היא רועה בשדות זרים ויש לה קשרים עם גברים אחרים, שאינה שומרת את מצוות הדת ואינה הולכת לבושה בצניעות".
הגבר טען מנגד כי האישה הכריזה מלחמה נגדו, היא מערבת את הילדים ומסיתה אותם נגדו. לעינין כניסתו לבית הוא סיפר כי ישב עם ילדיו על הספה ובם דיברו בנינוחות וצחקו. הוא הכחיש כי הלך אחר התובעת וצילם אותה וכי חיטט בתיקה האישי והוציא מסמכים אישיים. לדבריו, הוא נכנס לבית עם מצלמת כיס מתוך הגנה עצמית, להבטיח שהאישה לא תעליל עליו עלילה, וכן לתעד את הקשר הטוב עם בנותיו.
השופטת התרשמה שהגבר אינו מונע מרצון לנקום באישה וציינה שהוא כיבד את צו ההרחקה הקודם. "לא הוכח כי קיימת מסוכנות פיזית של הנתבע כלפי האישה או הקטינות", נכתב בהחלטה. השופטת ציינה כי הדינאמיקה בין בני הזוג לשעבר רווית מתח ואף אלימות מילולית. "ולכן ההרחקה ביניהם משמעותית למען הילדים". כאמור לבסוף ניתן צו מניעה לשנה.