לאחר שניהל במשך שלוש שנים את בית הקשיש בקרית שמונה, הודיע השבוע יוסי גבריאלי על כוונתו לסיים את תפקידו בסוף חודש ינואר.
מחכים לכם בעמוד של "ידיעות העמק" בפייסבוק
גבריאלי, פנסיונר של הסוכנות היהודית, נכנס בזמנו לתפקיד בחצי משרה, לבקשתו של יו"ר עמותת בית הקשיש, אלי זפרני, כדי לסייע לשיקום מצבו הכלכלי והתפקודי של בית הקשיש.
בשלוש השנים בהם ניהל גבריאלי את המקום, התייצב מצבו הכספי של בית הקשיש, כמות הקשישים המטופלים בו גדלה, וכיום הוא פועל באופן תקין.
"מיציתי את התפקיד", אמר גבריאלי כשנשאל מדוע החליט לפרוש, "בית הקשיש נמצא כיום במצב טוב, ולכן הפרישה שלי לא תגרום לבעיה מיוחדת", הוסיף.
הודעת הפרישה הצפויה של גבריאלי הגיעה כחודש לאחר שגזבר העמותה, יורם ביטון, הודיע אף הוא על פרישתו מהתפקיד. אולם יו"ר העמותה, אלי זפרני, לא מודאג. "מינינו את שלומי בן הרוש כגזבר במקום יורם ביטון", הוא מעדכן, "ואנחנו לא מתכוונים למנות מנהל במקומו של גבריאלי. מנהלת מרכז היום של בית הקשיש, דליה בוסקילה, תשמש גם כמנהלת בית הקשיש לאחר פרישתו של גבריאלי.
"גבריאלי התמנה כמנהל לפני שלוש שנים, כי המצב של בית הקשיש היה בעייתי, והיה צורך באיש ניהול איכותי שיידע לייצב את המצב, הן בהיבט הכספי והן בהיבט התפקודי", מסביר זפרני, "הוא עשה עבודה טובה מאוד ותרם הרבה מעבר למה שהיה אמור לתרום בחצי המשרה שבה הוא הועסק. כיום לאחר שהמצב של בית הקשיש התייצב, דליה בוסקילה תוכל לשמש הן כמנהלת מרכז היום והן כמנהלת הכללית של בית הקשיש".
בית הקשיש אמור לעבור בקרוב שדרוג משמעותי. מדובר בשתי תוכניות התרחבות. האחת, הקמת מרכז תעסוקה לקשישים, שיאפשר לקשישים שרמת התפקוד שלהם גבוהה יחסית, לעבוד במשך כמה שעות בכל יום בהתאם ליכולתם, ולזכות גם במסגרת תעסוקתית וחברתית, וגם בהשלמת הכנסה של כמה מאות שקלים בחודש.
התוכנית השנייה שמתוכננת היא שיפוץ מקיף של המבנה של בית הקשיש, כולל בניית אגף חדש לתשושי נפש. מדובר בהשקעה כספית גדולה שתמומן על ידי המוסד לביטוח לאומי, ועידת התביעות של ניצולי השואה וארגון הג'וינט.