פרקליטות מחוז צפון הגישה השבוע לבית המשפט המחוזי בנצרת כתב אישום נגד שני תושבי נצרת, אישה בת 65 ובנה בן ה־41, בגין ביצוע עבירות של שידול לרצח וניסיון לרצח בהתאמה. על פי כתב האישום שידלה הסבתא את בנה לרצוח את נכדתה.
מחכים לכם בעמוד של "ידיעות העמק" בפייסבוק
על פי הנטען בכתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד אביטל שרוני, שני אחיה של הנכדה תקפו אותה בגלל חשד לקשר רומנטי עם גבר ולכן היא הגישה נגדם תלונה במשטרה. בתחילת החודש נעצרו דודה ואחיה בשל חשד לתקיפתה, ובהמשך הוגש כתב אישום כנגדם בגין תקיפה בנסיבות מחמירות ואיומים.
מאז שנעצרו, כך נטען, כעס האב מאוד על בתו והפעיל עליה לחצים יחד עם אשתו לבטל את התלונה עד שזו נענתה להם ואכן ביטלה את התלונה.
בעקבות המעצר והגשת כתב האישום נגד האח והדוד, פנתה סבתה בת ה־65 לאביה של המתלוננת הסובל ממחלת נפש ואמרה לו לרצוח את בתו (נכדתה) ואת אמה כיוון שהיא גרמה למעצרם של השניים. בנוסף היא שכנעה אותו שבגלל מחלת הנפש ממנה הוא סובל לא יאונה לו כל רע אם יבצע את המעשה, ואף יעצה לו לחדול מנטילת התרופות סמוך למעשה. האב שמע לעצת אמו והפסיק ליטול את התרופות.
על פי כתב האישום, ביום 7.11.13, סמוך לשעה 10:00, קיבלה בתו שיחת טלפון שבה התבקשה להגיע לתחנת המשטרה בעפולה. היא ביקשה מאביה להתלוות אליה והוא הסכים. כשהתארגנה לצאת מהבית, ניגש אליה אביה כשהוא אוחז בידו סכין, נעמד מולה ואמר לה שהוא צריך "לגמור עליה" ו"לשחוט אותה", הטיח בה שהיא גרמה "להרס" ביתו של דודה, ודקר אותה פעמיים בבטנה.
כתוצאה מכך התמוטטה הבת על הרצפה כשהיא מדממת. האב הותיר את בתו שרועה על הרצפה כשהיא מדממת ויצא מהבית כשהוא צועק "רצחתי אותה" ו"שחטתי אותה".
עוד נטען בכתב האישום, כי המתלוננת הובהלה לבית החולים במצב בינוני כשהיא סובלת מפציעות בבטן ובבית החזה כולל צלע שבורה. בנוסף, נגרמו למתלוננת חתכים בגידים של אצבעות יד שמאל. בעקבות הפציעות בבטן נזקקה המתלוננת לניתוח דחוף ובהמשך היא נותחה בכף ידה השמאלית.
על פי כתב האישום, במעשים אלו שידלה הסבתא את בנה לרצוח את הנכדה בדרך של שכנוע, עידוד, דרישה, הפצרה ובכל דרך שיש בה לחץ, והאב שפעל בעקבות מעשיה של הסבתא ניסה לגרום למותה של הבת באמצעות סכין אותה החזיק שלא כדין.