בבית הקברות הישן בצפת, סמוך לקבר האר"י הקדוש, התגלו השבוע חמישה גורי כלבים בתוך מערת קברי צדיקים. מתפללים ששמעו יללות רמות בוקעות מהמערה, היו משוכנעים כי מדובר ברוח הקודש, אך הווטרינר העירוני שזחל פנימה, מצא למרבה ההפתעה - גורים קטנים.
עיריית טבריה התקינה טלפון לוויני לשעת חירום מחכים לכם בעמוד של "ידיעות העמק" בפייסבוק
ביום שני השבוע הגיע למוקד העירוני של עיריית צפת דיווח על קולות משונים שבוקעים מתוך מערה של קברי צדיקים בבית הקברות הישן של צפת. המערה הזו נמצאת בסמוך לקברו של האר"י הקדוש. הקריאה הועברה לטיפולו של הווטרינר העירוני, ד"ר רועי דוידסון.
"הגעתי למקום", מספר ד"ר דוידסון. "עמדו שם כמה מתפללים, והם אמרו לי שאולי הקולות האלה הם של רוח הקודש. אני שמעתי את הקולות הבוקעים מתוך המערה, והנחתי מיד שאלה גורי כלבים. נכנסתי לתוך המערה, ובקצה הייתה שם מחילה. זחלתי פנימה, וכפי ששיערתי, אכן מצאתי שם חמישה גורים, ככל הנראה של כלבת בר שמצאה מקום מסתור להמליט בו".
ד"ר דוידסון מוסיף שבאזור שמסביב לצפת יש להקות של כלבי בר שחיות בטבע, ומדי פעם הם חודרים לתוך העיר בחיפוש אחר מזון. הם גם נכנסים באופן חופשי לתוך בית הקברות, ולעתים גורמים נזקים.
"החלטנו בשלב זה להשאיר את הגורים במערה", מסביר ד"ר דוידסון, "הם עדיין קטנים, ותלויים באופן מוחלט בחלב שהם יונקים מהכלבה. כשהם יגיעו לגיל חודש, ניתן יהיה כבר להוציא אותם ולהעביר אותם לאימוץ, לתושבים שיהיו מעוניינים לגדל אותם".