תושבת נצרת עילית מצאה פעוט כבן שנתיים ששוטט לבדו על כביש סואן ואספה אותו לביתה. לדבריה, כיוון שחששה שייבהל מההמולה סביבו, לא לקחה אותו לתחנת המשטרה. כעבור כשעה אתרה את אמו והגיעה לקחת אותו בחזרה הביתה.
בחמישי שעבר חזרה נ' לביתה מחוג פילאטיס. בעודה צועדת היא נדהמה למצוא ברחוב פעוט כבן שנתיים משוטט לבדו על הכביש הראשי. "חברה הורידה אותי על הכביש הראשי והתחלתי לצעוד לכיוון הבית", סיפרה השבוע, "פתאום ראיתי בזווית העין ילד קטן עם פיג'מה הולך על הכביש.
התעלפה במקלחת בגלל המים החמים גומרים והולכים: ראשי עיר בעבר לא גרים בטבריה מחכים לכם בעמוד של "ידיעות העמק" בפייסבוק
"הייתי בשוק. זו הייתה שעת ערב, כמעט שמונה, ראיתי שאין איש איתו, רצתי אליו והרמתי אותו מיד על הידיים כדי להרחיק אותו מהכביש. הוא לא פחד, רק חייך אליי ושאלתי אותו איך קוראים לו, והוא אמר לי 'ללכת...ללכת...'. התקשרתי לבת שלי ולבעלי שיבואו לעזור לי עם הילד, אני גרה ממש קרוב למקום שבו מצאתי אותו".
אחרי שבעלה ובתה הבכורה הגיעו למקום, החליטה לקחת אותו לביתם. "בהתחלה בעלי אמר שניקח אותו למשטרה, אבל אמרתי לעצמי שהוא רק יפחד מההמולה", ניסתה להסביר, "הוא שיחק עם בני הקטן ובעלי בינתיים יצא לראות אם מישהו מחפש ברחוב ילד קטן שאבד. הכנו לו ארוחת ערב, וחברה של הבת שלי הגיעה. כשהיא ראתה את הקטנצ'יק היא שאלה מיד מה הוא עושה פה. מסתבר שהוא אחיין של אחת הבנות בשכבה שלהן, ביקשתי ממנה את הטלפון של ההורים שלו והיא נתנה לי".
לאחר איתור הטלפון, היא התקשרה לאמו של הפעוט. האם, שהיתה בקניות, נדהמה מהטלפון המפתיע, עזבה הכול ורצה לבית המשפחה שמצאה את בנה. "קיבלתי שיחת טלפון מאישה שאני לא מכירה שאמרה לי שהיא חושבת שהבן שלי נמצא אצלה", סיפרה השבוע האם, "לפי התיאור הבנתי שאכן מדובר בבני. נכנסתי להיסטריה. טסתי אליה כשבדרך התקשרתי הביתה והבנתי ששני הילדים שלי שאיתם השארתי את הקטן, לא השגיחו עליו כראוי".
מבירור עם האם מסתבר שהיא השאירה את הפעוט עם שני אחיו הגדולים יותר ויצאה מהבית. אולם אחותו נרדמה ואחיו יצא לחבר. דלת הבית לא הייתה נעולה והפעוט יצא היישר אל הרחוב הראשי.
"בנס נמנע פה אסון", אמרה האשה שמצאה אותו," הכביש הזה סואן במיוחד, אני לא באה לבקר ולשפוט אף אחד, אבל אם אין לך מישהו אחראי להשאיר את ילדך עדיף שיהיה איתך. אם הייתי מתקשרת למשטרה האם הייתה נלקחת לחקירה. אני יודעת שהיא לא אשמה אבל צריך להיות ערנים שבעתיים".
"אני מאשימה רק את עצמי, אמרה אמו של הפעוט, "אם לא האישה שעברה שם, הוא בטוח היה נדרס".