כ־20 תלמידים מבית הספר הממ"ד 'נועם' בטבריה קיבלו ביום ראשון את ארוחת הצהריים בבית הספר כתרומה מחברת הסעדה מקומית, במקום במסגרת מפעל ההזנה שמפעילה העירייה, וזאת משום שהוריהם שילמו באיחור.
מחכים לכם בעמוד של "ידיעות העמק" בפייסבוק
פרויקט מיל"ת הכולל את מפעל ההזנה החל לפעול בטבריה השבוע. יו"ר ועד ההורים העירוני, יוסי מזרחי, מספר שקבוצה של כעשרים הורים איחרה בתשלום בעבור מפעל ההזנה, והם העבירו את התשלומים הנדרשים רק בשעות הבוקר של יום ראשון האחרון, ממש שעות ספורות לפני הזמן שבו מסופקת ארוחת הצהריים.
"היה אפשר לנסות להודיע לחברת הקייטרינג שמספקת את הארוחות לבית הספר, לגבי הוספה של 20 מנות", טען מזרחי. "אני נכנסתי לתמונה בעקבות שיחות טלפון מההורים, שהסבירו לי שנאמר להם בעירייה ובבית הספר כי הילדים יתחילו לקבל את האוכל רק ביום המחרת, בשל האיחור בתשלום". בעקבות הדברים הגיע מזרחי לעירייה, נפגש בעניין עם מנהל אגף החינוך, יואב טריידל, אך ללא הועיל, לדבריו.
"אני לא מקבל את זה שעשרים ילדים יצפו בחברים שלהם אוכלים את ארוחת הצהריים, בעוד שהם נשארים רעבים", אמר מזרחי השבוע. "נפגשתי עם מנהל אגף החינוך, אך כשהבנתי שזה לא ילך, פניתי לחברת הסעדה אחרת, שהסכימה ללא היסוס לתרום את המנות החסרות. את השתייה המתלווה למנת האוכל, קניתי מכספי הפרטי.
"אני מבין את הצורך לעבוד בצורה מסודרת", הוסיף מזרחי, "אבל יש מקרים שבהם צריך להיות גמישים, ולהבין שמדובר בסך הכול בילדים קטנים".
אם של תלמיד ב'נועם' סיפרה בכעס: "אני בהחלט מודעת לכך שאיחרתי בכמה ימים, אבל לאחר ששילמתי, הובהר לי שהבן שלי לא יוכל לקבל ארוחת צהריים באותו היום בשל האיחור. זה נראה לי לא הוגן ולא נכון. אני מרגישה שכאילו הענישו את הילד בגלל שאני איחרתי בתשלום".
ממשרד החינוך לא נמסרה תגובה.
מהעירייה לא נמסרה תגובה.