זוג נשוי הגיש לבית המשפט לתביעות קטנות בטבריה תביעה נגד בעליו של צימר באזור הכנרת, בטענה שהנופש הקסום שהובטח להם התגלה כ"מזוויע". לטענת התובעים, הם הזמינו אירוח של שני לילות בצימר בחג השבועות שחל בחודש מאי 2012, ובטרם הגיעו למקום הוסבר להם כי בצימר קיימת חצר יפהפיה עם נוף מקסים, חדרים מאובזרים ומפנקים ומרחב ציבורי נעים.
מחכים לכם בעמוד של "ידיעות העמק" בפייסבוק
על פי כתב התביעה, מיד כשהגיעו למקום, ועוד בטרם ראו את הצימרים, התבקשו התובעים לשלם, בתואנה שבעלי הצימרים דתיים, ולא יוכלו לבצע חיוב כספים במהלך השבת והחג. בני הזוג נעתרו לבקשה, שילמו ויצאו לטייל.
בני הזוג טוענים בתביעה כי כשחזרו לצימרים והחלו להתארגן לשנת הלילה, הם גילו שצירי דלת השינה לא מחוברים למשקוף, וכשניסו לסגור את הדלת היא נפלה, מה שגרם לכך שלא הייתה להם פרטיות. כמו כן הם טענו שהמקלחת הייתה מלוכלכת ולא היו מים חמים, שמצעי המיטה היו משומשים ומלאים חול, שקירות החדרים היו מטונפים ושהריהוט בחדרים היו רעוע ומאובק.
התובעים ציינו כי פנו לבעלי הצימרים, ואלה הבטיחו להם כי ישלחו מישהו לנקות את הצימר בשעות הבוקר. אולם למחרת, על פי התביעה, לא השתנה דבר בצימר, מלבד מתיחת הסדינים המשומשים על המיטות. בשלב זה פנו בני הזוג אל בעלי הצימר והודיעו לו שהם מבקשים לעזוב, וגם ביקשו זיכוי על התשלום. בתגובה, לטענתם בתביעה, הבטיח להם בעל הצימר כי יזכה אותם בגין הלילה הנוסף שהזמינו, אך לא עשה זאת. בתביעה דרשו התובעים לקבל פיצוי בגין קלקול חופשתם ובגין הוצאותיהם.
במסגרת כתב ההגנה שהגיש בעל הצימר, הוא טען כי התובעים מנסים להתעשר על חשבונו, וכי טענותיהם לגבי מצב החדרים נטענו לשווא ומטרתם היא לקבל החזר כספי על ביטול ההזמנה שלא בצדק.
השופטת אילונה אריאלי קיבלה את התביעה באופן חלקי, וציינה כי התובעים לא הוכיחו בפניה כי אכן הצימר היה בלתי תקין וציינה כי כאשר מדובר בליקויים "מזוויעים" כפי שטענו התובעים, היה עליהם לתעד זאת באופן מינימלי. עם זאת קבעה כי בגלל שהתובעים קיצרו את חופשתם משני לילות ללילה, הם זכאים לקבל חזרה את מחצית כספם, ולכן קבעה כי על הנתבע לשלם לתובעים החזר כספי בסך 1,080 שקל, הכולל גם הוצאות משפט.