ארבע שנות מאסר - זה העונש שגזר בית המשפט על תושב הצפון שעקץ מאות ישראלים שביקשו לעבוד בחו"ל. בשנת 2012 הקימו שני שותפים חברה פיקטיבית אשר הציגה עצמה כמי שביכולתה למצוא לישראלים עבודה באירופה, ובדרך זו גבתה מהם מאות אלפי שקלים במרמה.
מחכים לכם בעמוד של "ידיעות העמק" בפייסבוק
לפי כתב האישום, הנתבעים, שני תושבי הצפון, אבראהים חסן ועבד אלרחים אבו אלהיג'א הקימו בשנת 2012 חברה פרטית בשם א.א.ע. ניוף לייף - חיים חדשים רציניים בע"מ כדי שזו תשמש להם כעסק פיקטיבי לצרכי מרמה והפקת רווחים, ולאחר הקמתה פרסמו את החברה באינטרנט, בעיתונות ועל גבי מוניות, כחברת השמה לשיבוץ עובדים לעבודות בגרמניה ובקנדה. נוסף על כך, בחודש יולי 2012 פרסמו השניים את אותה חברה גם כחברה העוסקת במתן הלוואות חוץ בנקאיות לחייבים להוצאה לפועל ולבנקים.
מגזר הדין עולה כי לאחר הקמת החברה, החלו השניים לגבות ממאות אזרחים שפנו אליהם, סכומי כסף הנעים בין 500 שקל ל־5,910 שקל, תוך הצגת מצגי שווא בנוגע לשליחתם לעבודה באירופה ובנוגע למתן הלוואות, תוך כדי שהעסיקו עובדים שכירים אשר היו בקשר עם קרבנותיהם והציגו בפניהם מצגי שווא. בדרך זו קיבלו בשנת 2012 סך כולל של כ-760 אלף שקל, ולאחר מכן, כאשר הקורבנות פנו אליהם ודרשו את אשר הובטח להם, סגרו השניים את המשרד וניתקו עמם קשר.
במסגרת הדיון בגזר דינו של אבראהים חסן, התייחסה הפרקליטות לחומרת מעשיו והוסיפה כי מעשי המרמה בוצעו בשיטתיות, בתחכום ולאורך זמן.
הנאשם הודה בביצוע המעשים שייוחסו לו בכתב האישום, הביע חרטה והבטיח שלא יחזור עליהם וביקש מבית המשפט, בבואו לגזור את עונשו, להתחשב בגילו ובמצב האישי והמשפחתי. בבית המשפט העיד גם אביו, שטען כי בנו טעה והושפע לרעה מחבריו.
בית המשפט השלום בחיפה ציין כי הנאשם הורשע בביצוע עבירות רבות של קבלת דבר במרמה כלפי 461 מתלוננים, וקשר קשר עם הנאשם הנוסף לצורך ביצוע העבירות, ובכך הוא וחברו קיבלו במרמה מאות אלפי שקלים ממאות קורבנותיהם, בעת שהציגו בפניהם מצגי שווא, על אודות עבודות בחו"ל והטבת מצבם הכספי, תוך כדי שפנו לאוכלוסיות חלשות ונזקקות כלכלית וניצלו את חולשתן לצורך קבלת כספים במרמה.
בית המשפט מתח ביקורת קשה על התנהגותו של הנאשם וציין כי הוא פגע באמון שרוחש הציבור הרחב למדיה. לבסוף גזר בית המשפט על הנאשם ארבע שנות מאסר בפועל וקנס בסך 20 אלף שקל. כמו כן חייב בית המשפט את הנאשם לפצות את כל המתלוננים ששמותיהם פורטו בכתב האישום.
עו"ד טל אביאל שייצג את אבראהים חסן, מסר: "מרשי לקח אחריות והביע חרטה על מעשיו. מדובר בבן למשפחה מאוד נורמטיבית שחטא וכל מי שקרוב אליו מאמין שזה לא יקרה לו יותר".
טרם התקבל גזר דין בעניין עבד אלרחים אבו אלהיג'א. עו"ד סלים כנאענה אבראיהם, המייצג את אבו אלהיג'א מסר בתגובה: "מרשי כופר בהאשמות המיוחסות לו בכתב האישום. עמדתנו הינה שהוא לא קשור לעסק זה ושהלקוח שלי נפל קורבן, כמו המתלוננים בתיק".