בשנה האחרונה נחשד מגדל בקר מרמת הגולן בכך שהניח מלכודות שנועדו ללכוד זאבים בשטחי הבקר. חייו של המגדל השתנו ללא הכר, שעה שרשות הטבע והגנים פתחה בחקירה, תפסה מלכודות, חקרה אותו, את הסובבים לו וערכה אצלו חיפוש לתפיסת מלכודות וראיות מפלילות. בנוסף נלקח מהבוקר היתר הירי בזאבים והוא נותר ללא יכולת הגנה על עדרו.
רמת הגולן: איך הגיעה יונה מסוריה לאלוני הבשן מחכים לכם בעמוד של "ידיעות העמק" בפייסבוק
בתקופה בה נחשד הבוקר בירי בזאבים, נטרפו על ידי זאבים בעדר שלו 38 עגלים קטנים ונגרם נזק של קרוב ל- 200,000 שקל, שאיים למוטט כלכלית את משפחתו. הבוקר מהגולן מצא עצמו מטפל בעדר בשעות היום ומסתובב בשטח בהגנה עליו בשעות הלילה. חייו סבו סביב השעון, והחשש מפני גנבי הבקר הפך למשני.
הבוקר שכר את שרותיו של עו"ד תומר שורץ- עד לפני כשנה הממונה על עבירות הרכוש בפרקליטות צפון - וזה פנה לבכירי רשות הטבע והגנים בדרישה שלא להעמיד את הבוקר לדין תוך שציין בפניהם בין השאר כי: "להבנתנו, הגשת כתב אישום בתיק זה תגרום עוול לחקלאי שורשי, העוסק בגידול עדר בקר כבר שנים ארוכות, מיישב את הגולן ועושה ימים כלילות לשמירת הארץ, נופיה, בעלי החיים שבה ואנשיה".
"נציין כי היה וכן יוחלט להגיש כתב אישום, נאלץ לשטוח בפני בית המשפט שורה של נתונים אשר יצדיקו, להבנתנו, את ביטול כתב האישום בטענה של הגנה מן הצדק, אשר נובעת בין השאר מאכיפה בררנית; מראיות המלמדות על כך שפקחי הרשות ידעו על פעילות הצייד הבלתי חוקי ונתנו לה יד; ומנושאים נוספים השמורים בשלב הזה עמנו."
בערב ראש השנה הגיעה למשרדו של עו"ד שורץ ההודעה המיוחלת – הרשות החליטה לסגור את התיק כנגד הבוקר ולא להגיש נגדו כתב אישום פלילי. עו"ד שורץ ממשרד דביר-רייכרט-שורץ הגיב: "אנו שבעי רצון כי בסופו של יום הצלחנו לשכנע את הרשות להגיע לתוצאה הנכונה.
"הגשת כתב אישום עלולה היתה ליצור מצב אבסורדי בו לא זו בלבד שהמדינה אינה מספקת הגנה מפני זאבים העלולים להמיט כליה על ענף שלם, אלא שהיא גם נלחמת באלו הניצבים בחזית העשייה והשמירה על הטבע וערכיו".
תגובת רשות הטבע והגנים: "כנגד הבוקר התנהלה חקירה בחשד לצייד לא חוקי של חיות בר באמצעות מלכודות. לאחר שחומר החקירה נבחן על ידי התביעה, הוחלט לסגור את התיק מחוסר ראיות. ההיתר לפגיעה בזאבים לא חודש לבוקר בעת התנהלות החקירה, אך הרשות נתנה לו מענה להגנה על עדרו באמצעים אחרים".