מועד הבחירות לרשויות המקומיות הולך ומתקרב בצעדי ענק והוא מביא איתו גם תקווה גדולה לשינוי תנאי החיים של תושבי הערים. לצד התקווה והחלום שנרקם שאחרי ה- 22.10.2013 נקום עם שיר חדש בלב, סלבריטאים מקומיים משתפים בשאיפות הפרטיות שלהם ובשאלת המיליון מה היית עושה לו היית נבחר לראש עיר.
היסטוריה בטבריה: אישה מתמודדת לראשות עיר מתמודדת: לצאת מהבועה של השלטון הגברי מחכים לכם בעמוד של "ידיעות העמק" בפייסבוק
האמנית והמוסיקאית, ענת אדרי נולדה וגדלה בצפת. לפני חודשים ספורים פתחה את 'קפה מיכאל' – קפה גלריה המנוהל בתוך בית מגוריה שהפך לאחת האטרקציות החמות של העיר המנומנמת. אם אדרי הייתה ראש עיר, קודם כל היא הייתה מקימה מתחם באולינג ענק שבתוכו קפיטריה במחירים עממיים.
"מקום מסוג כזה יכול להחדיר בבני הנוער תחושת הישגיות, מחשבה, ריכוז וגם זמן איכות עם החבר'ה, שלא בתחנות אוטובוס, או על מעקות ברזל. בנוסף, בהיעדר מקומות בילוי בעיר, המקום הזה יכול לשמש כבילוי של ערב לכל המשפחה", היא הסבירה.
אדרי אומרת עוד: "אם זה היה תלוי בי, הייתי עושה סיבוב בין האמנים המקומיים וקונה מהם עבודות שיוצבו בכיכרות וככה משיגה שתי מטרות: גאוות יחידה ותמיכה בעסקים קטנים. הייתי מוצאת את הדרך לפרגן ולתמוך בעסקים הקטנים שהם לה ליבה של העיר".
ים ותחרות מלכות היופי לעפולה עמוס אעידן עפולאי ותיק ומי שנחשב לאושיה מוכרת וכדורגלן ותיק מצהיר שהוא אוהב את עירו ואם הוא היה ראש העיר הדבר הראשון שהוא היה מביא זה ים."הייתי מביא קודם ים לעפולה, הייתי דואג למצילים ומצילות חתיכים", הוא משתף. "הייתי דואג למקומות בילוי שלא נראה את הנוער נודד לעיר אחרת, הייתי יוזם מקומות בילוי אטרקטיביים".
לאעידן שאיפה פרטית נוספת: "אני שואף שהבת שלי תהיה מלכת היופי והייתי מביא את תחרות מלכת היופי עד לעפולה ושם אותה לא רק כבירת העמק אלא בירת היופי, כי לא רק לחיפה מגיע. אני חושב שהכי חשוב זה לקדם את צעירי העיר ולדאוג שהם ישארו פה".
קולנוע ודאגה לצעירים אנג'לה טטרו מנצרת עילית מעצבת שיער וסגנית אלופת אירופה לתסרוקות מספרת שהדבר הראשון שהיתה עושה אם היתה נבחרת להיות ראש העיר, זה לדאוג לחבר'ה הצעירים לרכוש מקצוע לחיים.
"ללמוד זה חשוב אבל כדי שבני נוער לא יסתובבו חסרי מעש הם חייבים לרכוש מקצוע שיוכל לעניין אותם ויהווה מקור הכנסה, כמו עיצוב שיער. בנוסף הייתי דואגת להורדת המחירים לסוחרים פה כדי שהתושבים יוכלו למצוא מקור פרנסה, והייתי מגדילה גם אפשרויות למקומות בילוי נוספים לא רק קניונים. הייתי מביאה קולנוע, למה לנסוע מחוץ לעיר?
"ויוזמת חוגים של העמקת קשר ואהבת הזולת, פשוט אהבת חינם, שלכולם יהיה הכל מהכל ולא יסתכלו בקנקן של אחר, וכן דואגת להרבה הופעות איכותיות במשך כל השנה לא רק במועדים מסויים, כך הצעירים לא יחפשו ריגושים אחרים".
עגלה עם סוסים בנצרת עילית כוכי מלכה מנצרת עילית, אחת מהאושיות הבולטות בעיר, תביא לנצרת עילית כרכרות עם סוסים. "אנשים מתעצלים ללכת ממקום למקום בעיר, ככה תהיה להם תחבורה ציבורית פתוחה וינשמו את האוויר הטוב של העיר, זה בהתאם לכיכרות שבנו פה בתקופה האחרונה.
"בנוסף הייתי מביאה לפה את אחד מחופי תל אביב, גם ככה יש להם יותר מדי חופים, אנחנו צריכים פה חתיכת חול וים, גם ככה אם נוסעים בשבת מוצאים שם את כל הנצרתיים אז למה לא להקל עליהם, שיתרמו לנו חוף אחד".
מלכה טוענת שצריך דחוף לייצר בעיר מקומות בילוי נוספים "אני נוסעת כל הזמן בל הארץ למקומות בילוי ראויים והגיע הזמן שפה יהיה גם". בנוסף היא תשפר את גני השעשועים לילדים "צריך להשקיע כי חסרים מקומות שעשוע לילדים בנוסף הייתי בונה גם גן שעשועים למבוגרים, גם הם צריכים להירגע מהימים הארוכים והעמוסים".